بدون دیدگاه

بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما

بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما

با بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما

بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما
بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما

سریال‌های تلویزیون برای شبکه‌های اول تا پنج سیما تولید می‌شوند؛ بیش از ۲۰۰ بازیگر شناخته شده عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون در بیش از ۲۰ مجموعه تلویزیونی جلوی دوربین کارگردان‌های رسانه‌ملی اند تا آنتن صداوسیما با رنگ و بوی تازه مخاطبان را به تماشای سریال‌ها ترغیب کند.

کارگردانان صاحب‌نامی در کنار مجموعه‌های جدید تلویزیون‌اند. از سیروس مقدم و سعید آقاخانی تا ابوالقاسم طالبی و سیدجواد رضویان و بسیاری دیگر، به پیش بردن این مجموعه‌ها مشغولند.

سریال زیر همکف
سریال زیر همکف

سریال”زیر همکف”


شبکه یک که این روز‌ها “زیر همکف” را به آنتن می‌رساند و احتمالاً بعد از آن به سراغ فصل دوم سریال “محکومین” خواهد رفت؛ سریال‌های دیگری را هم در صف دارد که می‌توان به مشروح آن‌ها پرداخت:

سریال ۸۷ متر
سریال ۸۷ متر


سریال “۸۷ متر”


سریال “۸۷ متر” که کیانوش عیاری کارگردانی می‌کند و بازیگرانی همچون علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، ملیکا شریفی و مرحوم حسین محب اهری جلوی دوربین رفته‌اند و روز‌های آخر فیلمبرداری خودش را می‌گذراند.

فصل دوم نون. خ
فصل دوم نون. خ

فصل دوم “نون. خ”

سریال بعدی که برای شبکه یک ساخته می‌شود فصل دوم “نون. خ” است که به تازگی در کرمانشاه شروع شده است و برای ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ آماده می‌شود. همچون فصل قبل، سعید آقاخانی کارگردان و امیر وفایی نویسنده‌اش است. فارغ از سعید آقاخانی، فریده سپاه منصور، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان و مجید یاسر ایفای نقش می‌کنند.

فصل جدیدپایتخت6
فصل جدیدپایتخت6

سریال “پایتخت6”

پایتخت” مجموعه طنزی است که به نوستالژی برای ایرانی‌ها تبدیل شده است و سیروس مقدم و محسن تنابنده آن را به فصل ششم رسانده‌اند. فصلی که برای نوروز ۱۳۹۹ آماده می‌شود؛ مقدم تاکنون ساخت ۳۵ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود دارد؛ در این سریال، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین‌فر، مهران احمدی، نسرین نصرتی و … جلوی دوربین رفته‌اند و این روز‌ها در شیرگاه مازندران فیلمبرداری می‌شود. قرار است بازیگران جدیدی هم به این پروژه اضافه شوند.

سریال “افرا”

سریال دیگری به نام “افرا” در شبکه یک جلوی دوربین رفته که ابراهیم ابراهیمیان آن را کارگردانی می‌کند و تهیه‌کننده‌اش مجید مولایی است. مسعود کرامتی، وحید رهبانی، خاطره اسدی، مریم سرمدی، بهادر مالکی، مریم بوبانی و بسیاری از بازیگران دیگر در مقابل دوربین این سریال حاضر شده‌اند.

سریال حکایت‌های کمال
سریال حکایت‌های کمال

سریال “حکایت‌های کمال “

شبکه دو این روز‌ها “حکایت‌های کمال ” را روی آنتن دارد و قرار است همزمان با شب یلدا، “از سرنوشت” را به آنتن برساند و چند سریال دیگر هم در حال تصویربرداری‌اند:

مجموعه تلویزیونی شاهرگ
مجموعه تلویزیونی شاهرگ

مجموعه تلویزیونی “شاهرگ”

مجموعه تلویزیونی “شاهرگ” سریال جدیدی با فضای دهه ۱۳۶۰ و منافقین که در کرج و لوکیشن‌های دیگر تصویربرداری می‌شود. این سریال به کارگردانی جلال اشکذری با گروهی از بازیگران شامل نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، مارال فرجاد، آزاده زارعی، حسین پاکدل، افسانه کمالی، شادی کرم رودی و … روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت.

سریال قصه‌های کامیون
سریال قصه‌های کامیون

مجموعه”قصه‌های کامیون”

“قصه‌های کامیون” مجموعه دیگری است که مسعود اطیابی آن را کارگردانی می‌کند. این سریال به تازگی کلید خورده است و برای ایام نوروز سال ۱۳۹۹ آماده می‌شود. مهدی‌هاشمی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، علی‌هاشمی، بهنام شرقی، نسرین مقانلو، سیاوش مفیدی، امید روحانی و … از بازیگران به نام این مجموعه در دست تولیدند.

سریال از سرنوشت
سریال از سرنوشت

سریال “از سرنوشت”

“از سرنوشت” سه فصله را علی‌اکبر تحویلیان تهیه کرده است و از شب یلدا به آنتن می‌رسد. پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، علی‌رضا استادی، راستین عزیزپور، امیررضا فرامرزی، میترا رفیع، مهرداد فلاحتگر، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل، کیسان دیباح، دارا حیایی و … جلوی دوربین این سریال بوده‌اند.

بچه‌مهندس ۳
بچه‌مهندس ۳

سریال”بچه‌مهندس” ۳

دیگر سریال این شبکه، “بچه‌مهندس” ۳ است که علی غفاری در سومین فصل هم کارگردانی این مجموعه را برعهده دارد؛ مجید مظفری به تازگی در کنار فرهاد قائمیان، کامران تفتی، مونا فرجاد، ثریا قاسمی، روزبه حصاری قرار گرفته‌اند و این سریال هم بنابر پیشنهاد سعید سعدی تهیه‌کننده‌اش به شبکه، احتمالاً کار رمضانی شبکه خواهد بود.

سریال بیگانه‌ای با من است
سریال بیگانه‌ای با من است

سریال “بیگانه‌ای با من است”

سریال “بیگانه‌ای با من است” کار جدید احمد امینی است؛ کارگردانی که علاوه بر سینما، هشت سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد و از روزنامه‌نگاران و منتقدان صاحب‌نام سینما محسوب می‌شود. شبنم قلی‌خانی، پرویز پورحسینی، مهران رجبی، پژمان بازغی، نگار عابدی، شیوا ابراهیمی، پوراندخت مهیمن، امیر یل ارجمند، مهدی فقیه، سپیده خداوردی و … هم ستارگان این مجموعه‌اند که از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

مطب پیشنهادی :
رامبد جوان و شکافی که هر روز بیشتر می‌شود

سریال جدید شبکه دو سیما کاری از سعید سلطانی است که تصویربرداری‌اش را به تازگی آغاز کرده است و مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، فریبا متخصص، محرم زینال‌زاده، امیر غفارمنش، دیبا زاهدی، ساغر قناعت جلوی دوربین “بوم و بانو”‌اند. سلطانی با مجموعه “پس از باران” و “ستایش” شناخته می‌شود، اما ۲۰ سریال را تاکنون در تلویزیون کارگردانی کرده است. آرمان زرین کوب، تهیه‌کننده و شعله شریعتی، نویسنده این مجموعه‌اند.

شبکه سه این روز‌ها “وارش” احمد کاوری را روی آنتن دارد و برای نوروز هم خبر‌هایی از کار جدید رضا مقصودی به نام “دوپینگ” مطرح است که برای نوروز ۱۳۹۹ آماده کنند:

سریال سرباز
سریال سرباز

سریال “سرباز”

“سرباز” نام سریالی است که هادی مقدم‌دوست کارگردانی کرده است و آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، نیما شعبان‌نژاد، پدرام شریفی، کاوه آهنگر، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، علی‌هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، مهتاب ثروتی و … در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

سریال”کلبه‌ای در مه”

“کلبه‌ای در مه” نام سریالی است که هادی حجازی‌فر در کنار الهام کردا به ایفای نقش پرداخته است؛ این سریال احتمالاً کار رمضانی شبکه سه خواهد بود.

مجموعه نیوجرسی
مجموعه نیوجرسی

سریال “نیوجرسی”

“نیوجرسی” کاری است که سیامک انصاری و سیدجواد رضویان در آن کارگردانی می‌کنند و البته جلوی دوربین هم می‌روند. الیکا عبدالرزاقی، سروش جمشیدی و هادی کاظمی دیگر بازیگران این سریالند.

سریال کتونی زرنگی
سریال کتونی زرنگی

سریال “کتونی زرنگی”

“کتونی زرنگی” هم عنوان سریال دیگری است که اولین سریال علی ملاقلی‌پور به حساب می‌آید؛ هدایت هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، ملیکا شریفی‌نیا، علی سلیمانی، علیرضا و محمود جعفری از جمله بازیگران این سریالند.

سریال “آخر خط”

سریال “آخر خط” علی مسعودی هم با بازی مهران رجبی، شهین تسلیمی، امیر نوری، محمدرضا هدایتی در حال ساخت است که به گفته کارگردان باید به لبنان بروند و ادامه کار آنجا پیگیری شود تا کار برای شبکه سه آماده شود.

مطب پیشنهادی :
بیوگرافی نسرین نکیسا+ عکس

سریال‌هایی هم برای تلویزیون فیلمبرداری می‌شوند که تکلیفشان برای پخش مشخص نیست و هنوز در سیمافیلمند تا در روز‌های پایانی تصویربرداری و یا مراحل فنی، سیما تصمیم‌گیری کند که در کدام شبکه‌های تلویزیونی پخش شوند:

مجموعه ایل‌دا
مجموعه ایل‌دا

دو مجموعه “ایل‌دا” و “زیر خاکی” کار‌های جدید سیمافیلمند که راما قویدل و جلیل سامان این دو اثر را کارگردانی می‌کنند که هنوز شبکه‌های پخش آن مشخص نیست و در مرحله تصویربرداری‌اند. “ایل‌دا” به کارگردانی راما قویدل در حال ساخت است و مجید مظفری، فاطمه گودرزی، کاظم هژیرآزاد، جعفر دهقان، پوریا پورسرخ، خسرو شهراز، کورش سلیمانی و … را جلوی دوربین برده است.

سریال زیرخاکی
سریال زیرخاکی

قصه “زیرخاکی” را هم جلیل سامان نوشته است و خودش کارگردانی می‌کند؛ پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، گوهر خیراندیش، ژاله صامتی، نادر فلاح، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده و … از بازیگران این مجموعه‌اند. سریال تازه جلیل سامان که پس از «نفس» در همکاری دوباره با رضا نصیری‌نیا آن را کارگردانی می‌کند، ۳۰ مرداد در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد.

صحنه‌های تعقیب و گریز «زیرخاکی» اخیراً در محله باغ آذری تهران به تصویر کشیده شده است و این روز‌ها گروه در لوکیشنی واقع در محله مرادآباد، مشغول ضبط تصاویر مربوط به کاراکتر‌های اصلی یعنی فریبرز و پریچهرند.

این سریال که پژمان جمشیدی و ژاله صامتی نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند، در فضایی مفرح تولید می‌شود.

“زیرخاکی” در دو فصل و ۲۵ قسمت ساخته می‌شود.

تلویزیون این روز‌ها در صدد شروع سریال “سلمان فارسی” است که بعد از مشخص شدن شجاع‌نوری به عنوان بازیگر اصلی این سریال، فرهاد اصلانی هم دوباره بازیگر داود میرباقری شد؛ چرا که او در سریال “مختارنامه” نقش ابن‌زیاد و در سریال “امام علی (ع) ” نقش یزید را برعهده داشت.

از سریال “موسی (ع) ” تهیه‌کننده‌اش احمد میرعلایی خبر‌هایی نقل می‌کند که مقدمه بر پیش‌تولید را می‌گذرانند و با بلند شدن جمال شورجه از ویلچر و بازگشت سلامتی‌اش، سال آینده بتوانند این سریال تلویزیونی را کلید بزنند.

البته در کنار این دو سریال، “ملک سلیمان” شهریار بحرانی را هم باید اضافه کنیم که تهیه‌کننده‌اش چندی پیش در گفت‌وگویی شروع این سریال تلویزیونی را منوط به تصمیم رئیس سازمان صداوسیما دانست.

سریال شهیدان صیاد شیرازی، حسن طهرانی مقدم و حسن باقری هم مطرحند که دوران تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه را می‌گذرانند.

الف. ویژه عنوان مجموعه‌های تلویزیونی است که وابسته به دکوربندی‌ها، لوکیشن‌ها و اتفاقات مفصلی نسبت به سریال‌های دیگرند؛ این نوع سریال‌ها می‌توانند ماندگار و عرضه بازار خارجی شوند:

مجموعه نفوذ
مجموعه نفوذ

مجموعه “نفوذ” یکی از سریال‌های در دست ساخت است که در رده مجموعه‌های الف. ویژه قرار می‌گیرد و از سریال‌های پرچهره تلویزیونی است. جواد شمقدری نویسنده و کارگردان این مجموعه است که احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح آقامیرزایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، کاوه سماک‌باشی، امیرمحمد زند و … در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

 مجموعه جشن سر برون
مجموعه جشن سر برون

“جشن سر برون” را مجتبی راعی کارگردانی می‌کند؛ این مجموعه هم به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و از بازیگران آن می‌توان به حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی و … اشاره کرد.

مطب پیشنهادی :
چند عکس زیبا از اینستاگرام سیاوش خیرابی

سریال “طلاق” هم دیگر سریال الف. ویژه سیما است؛ نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان این اثر، ابوالقاسم طالبی است. این مجموعه، داستانی به روز دارد و بازیگرانی همچون نوشین صفری، مجید واشقانی، حمید گودرزی و قطب‌الدین صادقی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. طالبی دو سریال “بازگشت پرستوها” و “به کجا چنین شتابان” را در دهه‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ برای تلویزیون کارگردانی کرده و حالا با “طلاق” به رسانه‌ملی آمده است.

تیم کاری ابوالقاسم طالبی در “طلاق” تصویربرداری را در تهران جلو می‌برند؛ نکته‌ای کوتاه که طالبی تهیه‌کننده و کارگردان این سریال در اختیار خبرنگار قرار داد و البته به این نکته اشاره کرد که در حال پیگیری بازیگرانند؛ بخشی به پروژه پیوسته‌اند و بخشی هم در حال شناسایی و بستن قراردادند. لوکیشن‌ها و ارزیابی‌های نهایی کار هم به زودی اطلاع‌رسانی خواهند شد.

داستان کار جدید ابوالقاسم طالبی نام موقت “طلاق” دارد؛ او درباره این سریال گفته بود که از خردادماه سال ۱۳۹۵ مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه بوده است.

با بیش از ۲۰۰ بازیگر و کارگردان در سریال‌های جدید سیما


منبع: خبرگزاری تسنیم

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست