بدون دیدگاه

بهترین روش های تقویت موی سر

بهترین روش های تقویت موی سر

بهترین روش های تقویت موی سر

بهترین روش های تقویت موی سر

در دنیای مدرن به زیبایی و مراقبت از موی سر اهمیت بسیاری داده می شود. افراد در سراسر جهان یکی از عوامل مهم جذابیت را موهایشان می دانند. به همین دلیل دستیابی به روش هایی برای تقویت موی سر به حرفه ای تخصصی مبدل شده است و روش های خانگی، شیمیایی(داروها) و گیاهی بدین منظور پیشنهاد می شوند.

مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل تشخیص است. علاوه بر این خشکی‌ شدید و یا چربی بیش‌ از حد نیز می‌تواند از نشانه‌های ضعیفی مو باشد. این نشانه‌ها اغلب ژنتیکی هستند و از پدر یا مادر به فرزند منتقل می‌شوند، اما گاهی نیز ممکن است عوامل هورمونی از‌ جمله یائسگی، قرص‌های ضدبارداری، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عفونت قارچی پوست سر و بعضی روش‌های درمانی سرطان دخالت داشته باشند. عوامل زیست محیطی مانند نور خورشید، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، دستگاه‌های تهویه هوا و حرارتی نیز می‌توانند تأثیر‌گذار باشند. به همین دلیل توصیه‌ هایی برای مراقبت و تقویت مو‌ها ارائه شده است.

روش های تقویت موی سر

از محصولات بهداشتی با کیفیت برای تقویت موی سر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید با وجود اینکه استفاده از محصولات با‌کیفیت می‌تواند به تقویت مو کمک کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد از این محصولات کاملا برعکس عمل می‌کند و می‌تواند یکی از علت‌های ضعیف و نازک شدن تار‌های مو باشد. ترمیم تارهای موی ضعیف‌شده به مراتب از تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موها پرهزینه‌تر است و شما مجبور می‌شوید از محصولات تقویت‌کننده بیشتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این محصولات نیز موجب می‌شود موها بیشتر آسیب ببینند و به علت باز شدن کوتیکول یا پولک‌های مو حالت خشن داشته باشند.

مطب پیشنهادی :
چگونه شادکامی باعث ارتقای سلامت قلب می‌شود ؟

برای تقویت کردن موهای شکننده چند قطره روغن چوب صندل را با چند قطره روغن زیتون و جوجوبا به موها بمالید.

از روغن آرگان استفاده کنید. این روغن حاوی سطوح بالای اسیدهای چرب ضروری برای پوست است و به درخشندگی و تقویت موی سر کمک می کند.

بسیاری از مواد تقویت کننده مو به احتمال زیاد در خانه شما یافت می شود. این مواد شامل :

مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل تشخیص است‎
مو‌های ضعیف با نشانه‌هایی از‌ جمله شکنندگی، پژمردگی و نازکی قابل تشخیص است‎

روغن زیتون : یکی از مواد مهم برای تقویت مو به شمار می رود.

روغن نارگیل : این روغن برای موهای ضخیم مناسب است. موها را کمی نمناک کنید و سپس کاملا با روغن بپوشانید. کلاه پلاستیکی و سپس حوله گرمی را برای نیم ساعت روی موها قرار دهید و طبق روال معمول با شامپو بشویید.

آووکادو : آووکادوی رسیده و له شده را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و به موهای خیس بمالید. این میوه غنی از ویتامین، اسید چرب طبیعی و ماده معدنی است که درخشش مو را برمی گرداند. بگذارید این مخلوط حداقل ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس چند بار بشویید. برای موهای آسیب دیده، هفته ای یک بار و برای موهای سالم در ماه یک بار این کار را تکرار کنید.

آب لیمو

سرکه سیب

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت موها دارند.

ویتامینC، با مراقبت از فولیکول‌های مو سلامت رگ‌های خونی زیر پوست سر را تأمین و به جذب آهن از پروتئین‌های گیاهی کمک می‌کند.

ویتامین B یک ویتامین مهم برای تقویت موهای ضعیف و بهبود بافت موهاست. این ویتامین در ماهی قزل‌آلا، هویج، زرده تخم‌مرغ و ماهی ساردین یافت می‌شود. مکمل‌های ویتامین هم می‌تواند به تقویت موهای ضعیف کمک کنند.

مطب پیشنهادی :
درمان ناباروری با این کباب خوشمزه ! + طرز تهیه

تقویت موی سر – aشادابی و سلامتی

سیلیس (Silica) ماده مغذی است که در جو، برنج، خیار، کلم و تخمه آفتاب‌گردان وجود دارد و به رشد مو و ناخن کمک می‌کند.

آب یکی‌ دیگر از ضروریات برای بدن و موها است که نوشیدن آن به مقدار کافی (۶ تا ۸ لیوان) در طی روز، عملکرد بدن شما را بالا برده و به تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند.

منبع: بانوی شهر

بهترین روش های تقویت موی سر

محتوای پیشنهادی
Tags:

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست