بدون دیدگاه

بشیر حسینی کیست و چرا به چهره‌ای جنجالی تبدیل شد؟

بشیر حسینی کیست و چرا به چهره‌ای جنجالی تبدیل شد؟

بشیر حسینی کیست و چرا به چهره‌ای جنجالی تبدیل شد؟

حضور بشیر حسینی در برنامه عصر جدید نه تنها با واکنش فراوان منتقدان و فعالان فضای مجازی روبه رو شده بلکه تحلیل‌های فراوانی نیز در رسانه‌ها درباره او منتشر شده است. برخی معتقدند حضور او در عصر جدید “حماقت بار” است و عده‌ای دیگر می‌گویند او “نجات دهنده”عصر جدید است.

فرارو/ شبکه سوم سیما در ماه‌های اخیر دچار تغییرات مهمی در برنامه‌های خود شده است. حذف عادل فردوسی پور و برنامه نود، در کنار رونمایی از برنامه‌های سرگرمی تازه مانند عصر جدید از جمله این تغییرات است. در این بین پای چهر‌های تازه ای نیز به این شبکه باز شده است. یکی از پرسروصداترین آن‌ها بشیر حسینی داور گمنام برنامه عصر جدید است.

بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید در مدت کوتاهی به یک چهره خبرساز تبدیل شد
به گزارش فرارو، برنامه عصر جدید قرار است به معرفی استعداد‌های تازه در حوزه‌های مختلف بپردازد. حوزه‌هایی تعریف شده که متقاضیان می‌توانند با حضور در این برنامه هنر خود را به نمایش بگذارند.

این برنامه که با تهیه کنندگی و مجری گری احسان علیخانی ساخته شده است، چهار مجری دارد. دو بازیگر (امین حیایی و رویا نونهالی)، یک موزیسین (آریا عظیمی نژاد) و یک چهره تازه گمنام (بشیر حسینی) که کارشناس در حوزه رسانه است.

عصرجدید در همان ابتدا درگیر برخی حواشی شد. بسیاری از ناظران معتقد بودند که این برنامه کپی برداری آشکار از یک برنامه آمریکایی است. کلا ماهیت عصر جدید آنگونه است که می‌تواند خبرساز شود. شاید در برنامه‌های اولیه کسی تصور نمی‌کرد که گمنام‌ترین داور عصر جدید به بحث برانگیزترین چهره آن بدل، اما بشیر حسینی آرام آرام با موضع گیری‌ها و رای هایش توجه‌ها را به سوی خود جلب کرد.

او اغلب مواضع متفاوتی اتخاذ می‌کند که با واکنش روبه رو می‌گردد. آخرین موضع عجیب او بعد از اجرای پانتومیم یکی از شرکت کنندگان، دوران پانتومیم را به سر آمده دانست و در پاسخ به دیگر داوران و مجری که اگر اینطور است پس سینما هم غربی است، گفت که ریشه‌ی سینما مال ماست! انتقادات از حسینی با تشویق حاضران و تماشاگران روبه رو شد.

بلافاصله پس از پایان این برنامه در فضای مجازی بسیاری به انتقاد از سخنان او پرداختند و ادعا‌هایش را زیر سوال بردند. حتی عده‌ای با کنایه گفتند که برنامه عصر جدید خود ریشه در فرهنگ ایرانی ندارد و تقلیدی از یک برنامه آمریکایی است.

طنز روزنامه شهروند درباره سخنان اخیر داور عصر جدید
طنز روزنامه شهروند درباره سخنان اخیر داور عصر جدید

بشیر حسینی که با برنامه عصر جدید مشهور شده است حالا زیر ذره بین قرار دارد وسخنان قدیمی ترش هم مورد بازخوانی و بازبینی قرار گرفته است.
 
او پیش از داوری در عصرجدید، میهمان ثابت برنامه ‏‏ «رسانش» از شبکه امید سیما بود، در یکی از برنامه‌های ‏‏ «اکسیر» فرزاد حسنی بحث مفصلی درباره فضای مجازی داشت و چندی پیش نیز در برنامه «هفت» از سینمای ‏ایران و نقش فیلمسازان انتقاد کرد و گفت: «برخی هنرمندان ما فقط ادعای مردمی بودن دارند، ولی با ساخت برخی فیلم‌ها کام مردم را تلخ می‏کنند. هنرمند ما وجه مردمی بودن را فراموش کرده و از مردم دور شده است.»
 
در کنار این موارد انتشار کلیپی کوتاه از بشیر حسینی که در برنامه تلویزیون اینترنتی آیو به نام زابیواکا در ایام جام جهانی فوتبال شرکت کرده بود، به تازگی جنجالی شده است.

مطب پیشنهادی :
عصبانیت الناز شاکردوست از حرکت زشت یکی از هوادارانش

در بخشی از این ویدئو بشیر حسینی می‌گوید: «بذار یک چیز عجیب‌تر هم این جا به شما بگم. همین نگاهی که از زمان فروید جدی شد که فوتبال را اساسا از سنخ مقوله لذت جنسی می‌بیند، میگه چرا شما از فوتبال لذت می‌برید؟ همانطور که لذت جنسی لذت دارد، این هم عین همان است، از همان جنس و همان سنخ است. آدم اول تعجب می‌کند. می‌گوید که چه جوری؟ بعد می‌گوید یک مطالعه‌ای کردم. کشور‌هایی که آمار شهوت و مسائل جنسی در آن بالاتره است فوتبال بهتری دارند مثل برزیل. بعد آرژانتین …»

در آن برنامه نیز علی انصاریان به ادعای حسینی واکنش نشان داد و گفت پس چرا تایلند فوتبال خوبی ندارد؟ این ویدئو با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبه رو شد.

این ویدئو و عملکرد حسینی در عصر جدید باعث شد که بسیاری کنجکاو شوند که کارشناس جدید تلویزیون کیست و از کجا آمده است؟ آمار‌های گوگل نشان می‌دهد جست‌وجوی نام بشیر حسینی از اسفند ماه ۹۷ به شدت افزایش یافته است.

عده ای حسینی را با چهر های همچون رائفی پور و حسن عباسی مقایسه می کنند
عده ای حسینی را با چهر های همچون رائفی پور و حسن عباسی مقایسه می کنند

بشیر حسینی کیست؟

سیدبشیر حسینی متولد ۱۵ آذر ۱۳۶۰ است، تحصیلات حوزوی را تا سطح ۲ ادامه داده، فوق‌لیسانس حقوق و دکترای فرهنگ و ‏ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) دارد و مرتبه علمی‌اش «استادیار» است.

بشیر حسینی در بیوگرافی کانال تلگرامش نوشته “در جست‌وجوی حق و حقیقت” و سوابقش را این‌طور توضیح داده: ‏‏ «مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما، رئیس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، مشاور ‏دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵.»

او شهریور ماه سال ۹۷ با حکم مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما به عنوان مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه منصوب شد.

مطب پیشنهادی :
ملکه رنجبر درگذشت

بشیر حسینی تالیفاتی نیز دارد. او نویسنده کتاب‌های “ماه عسل مجردها”، “لایک ممنوع” و “۱۵۰ هشتگ نهضت سواد رسانه ای” است. او مقالاتی هم منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به “کارکرد الگویی شخصیت پردازی بر مخاطب؛ مطالعه موردی عروسک باربی” و “رهیافتی به سواد بازی‌های رایانه ای؛ مطالعه ساختار و محتوای «بازی عفو» ” اشاره کرد.

بسیاری این چهره جدید تلویزیون را با علی اکبر رائفی پور و حسن عباسی سخنوران مشهور اصولگرا مقایسه می‌کنند.

علی فروغی (رییس شبکه سه) و بشیر حسینی
علی فروغی (رییس شبکه سه) و بشیر حسینی

رابطه نزدیک با رییس شبکه سوم سیما

یکی دیگر از نشانه‌های که به آشنایی بیشتر با بشیر حسینی کمک می‌کند این است که او روابط نزدیکی با علی فروغی مدیر جوان شبکه سوم سیما دارد. اول اسفند ماه همایشی در دانشگاه امام صادق برگزار شد که دو مهمان این همایش بشیر حسینی و علی فروغی بودند. در این همایش بایسته‌ها و چالش‌های تولید محتوا در رسانه در «گام دوم انقلاب» مورد بررسی قرار گرفت.

رابطه نزدیک فروغی و حسینی باعث شده است که بسیار او را داور سفارشی برنامه “عصر جدید” بدانند. این عده معتقدند که علی فروغی به دنبال ستاره سازی جدید در تلویزیون است و با حدف چهره‌هایی همچون عادل فردوسی پور می‌خواهد افراد دیگری را تبدیل به چهره کند.

البته این ادعا‌ها توسط عده‌ای دیگر رد شده است. حامد جوادمحمدزاده کارگردان برنامه زابیواکا که حسینی در آن حضور یافت در یادداشتی نوشته است که “احسان علیخانی عزیز، به سبب آشنایی با سید بشیر از طریق همین برنامه زابیواکا، دکتر رو نامزد داوری این مسابقه کرد و وقتی در تماس تلفنی از من در مورد دانش سید بشیر پرسید، من بدون مکث گفتم هم بسیار باسواده و هم بسیار ژورنالیست و مخاطب فهم.”

او تاکید کرد: «بنظر من پروژه تحمیل و سفارش و باج و ستاره سازی و کذا و کذا، یک پروژه مردوده و حتی اگه سید بشیر رو در قواره کارشناس سفارشی در نظر بگیریم -که ابدن چنین شخصیت و کاراکتری نداره- اقلن در شان احسان علیخانی نیست که بعد از این همه سال زندگی حرفه ای، کسی رو تحمیلی بپذیره.»

مجری و داوران برنامه عصر جدید
مجری و داوران برنامه عصر جدید

دو نگاه متفاوت به حضور بشیر حسینی در عصر جدید

حضور بشیر حسینی در برنامه عصر جدید نه تنها با واکنش فراوان منتقدان و فعالان فضای مجازی روبه رو شده بلکه تحلیل‌های فراوانی نیز در رسانه‌ها درباره او منتشر شده است. برخی معتقدند حضور او در عصر جدید “حماقت بار” است و عده‌ای دیگر می‌گویند او “نجات دهنده”عصر جدید است.

مطب پیشنهادی :
وحید رهبانی: غیر از بازیگری، کشاورزی و دامداری هم می‌کنم

سایت اصولگرای مشرق در این باره نوشته است: «ویژگی بزرگ «سیدبشیر حسینی» در میان هیأت داوران این است که برنامه را از «اَمریکن» شدن نجات می‌دهد. حسینی به عنوان یک معلم متفکر و آنالیزور، خلأ موجود در این برنامه را در مقام داور به خوبی پر می‌کند.»

در سوی دیگر روزنامه جوان نزدیک به سپاه پاسداران نظر کاملا متفاوتی دارد و در این باره معتقد است: «حضور یک استاد ارتباطات در جمع داوران هم بزرگ‌ترین نقص در جریان داوری‌های عصر جدید است، به‌خصوص اینکه سید بشیر حسینی بی‌ربط‌ترین دلایل را برای قبول یا رد اجرا‌های شرکت‌کنندگان دارد.»
 
روزنامه جوان البته همچون بسیاری از منتقدان برنامه عصر جدید را “کپی نعل به نعل از برنامه تلویزیونی مشهور «گات تلنت»” دانسته است.

بشیر حسینی کیست و چرا به چهره‌ای جنجالی تبدیل شد؟

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست