بدون دیدگاه

از بطری های پلاستیکی فقط یک بار باید استفاده کنید

از کدام بطری های پلاستیکی فقط یک بار باید استفاده کرد

بطری های پلاستیکی آب معدنی و نوشابه ها از جمله مواد یک بار مصرف هستند که نباید از آن ها به تعداد دفعات بیشتری استفاده کرد.

این روزها بطری های پلاستیکی به عضو ثابت زندگی روزمره بسیاری از انسان های روی کره خاکی تبدیل شده اند. به ویژه در روزهای گرم تابستان، کمتر کسی را خواهید دید که یک بطری آب معدنی یا قمقمه ی پلاستیکی در دست نداشته باشد.

اما آیا برایتان پیش آمده که این بطری ها را برای استفاده های بعدی نگهداری کرده و دوباره با نوشیدنی های دلخواه خود، آن ها را پر کرده باشید؟

اگر این طور است باید بدانید که برخی از این بطری های پلاستیکی فقط برای یک بار مصرف تولید شده اند و اگر دو بار یا سه بار از آن ها استفاده کنید، خود را در معرض انواع باکتری ها، ویروس های مضر برای سلامتی و حتی هپاتیت A قرار خواهید داد.

برای آگاهی از مضرات این بطری ها و آشنایی با نمونه های مختلف آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

کدام نوع پلاستیک حاوی مواد شیمیایی مضر است؟

بطری پلاستیکی

بطری های پلاستیکی می توانند مواد مضر شیمیایی از خود تراوش کنند. برای اینکه از خطرات این مواد دوری کنید، بهتر است به نشانه هایی که در انتهای بطری ها درج شده توجه داشته باشید. مثلثی که یک عدد درون آن وجود دارد، نشان می دهد که آیا بطری موردنظر قبلا استفاده شده یا خیر.

بطری هایی که در انتهای آن ها عدد و واژه 1 (PET یا PETE) نوشته شده را فقط یک بار می توان استفاده کرد. این بطری ها وقتی در معرض اکسیژن یا دمای زیاد هوا قرار می گیرند، همانند تابش مستقیم نور خورشید، عناصر سمی از خود ساطع می کنند که وارد آب شده و موجب مسموم شدن آن می شود.

مطب پیشنهادی :
یکی از وظایف جالب پلیس مترو ژاپن!

بطری پلاستیکی

از استفاده از بطری هایی که عدد 3 یا 7 با واژه های PVC و PC روی آن ها درج شده، حتما پرهیز کنید زیرا این پلاستیک ها، نوعی ماده سمی از خود ساطع می کنند که به غذا یا نوشیدنی نفوذ کرده و مصرف طولانی مدت آن موجب بروز مشکلات سلامتی می شود.

بطری های ساخته شده از پلی اتیلن با اعداد 2 و 4 و پلی پروپیلن با اعداد 5 و PP برای چندین بار استفاده مناسب هستند. از این بطری ها می توانید برای فریز کردن آب و چندین بار مصرف آن بهره بگیرید.

بطری های پلاستیکی بهترین بستر برای رشد انواع باکتری ها هستند

هنگامی که از بطری های پلاستیکی آب می نوشید، مثل این است که آب دستشویی را می نوشید. میزان باکتری های موجود در چنین بطری هایی از نقطه امن فراتر رفته و خطرناک هستند. ما با استفاده از چنین بطری هایی خود را در معرض خطرات جدی قرار می دهیم.

در صورت اجبار به استفاده از قمقه های پلاستیکی، پیشنهاد می کنیم به طور مداوم، آن ها را با آب و صابون، سرکه یا دهان شویه های آنتی باکتریال، شست و شو دهید.

به دهنه ی بطری توجه داشته باشید

بطری پلاستیکی

دانشمندان ثابت کرده اند که بیشترین آلودگی موجود در بطری های پلاستیکی در دهنه ی آن ها تجمع می کنند زیرا نمی توان این بخش را شست. بنابراین، بطری هایی که در دار هستند یا در تاشو دارند، بیشترین باکتری را در این قسمت ذخیره کرده و شما را در معرض خطراتی همانند هپاتیت نوع A قرار می دهند.

مطب پیشنهادی :
کمترین و بیشترین هزینه بیمه خودرو در دنیا

برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است از نی استفاده کنید.

از بطری های پلاستیکی فقط یک بار باید استفاده کنید

مجله اینترنتی نمناک

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست