بدون دیدگاه

چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

هر کدام از ما خانم‌ها در تمام طول عمرمان تقریباً ۴ عدد رژ لب را کاملاً می خوریم (شاید هم این مقدار بسیار بسیار بیشتر باشد، چون به عقیده بعضی متخصصان میزان آن به دو تیوب در سال می رسد و این بسیار حیرت انگیز است). بنابراین مطمئن شوید که آنچه بر روی لب هایتان می مالید حقیقتاً برای خوردن مناسب باشد.

چگونه لب های زیبایی داشته باشیم؟

در حالی که بحث بر سر میزان مواد مرطوب کننده یا رنگ هایی که جذب پوست می شوند همچنان ادامه دارد و هیچ کس از اینکه محصولات مخصوص لب در نهایت به کجا میروند صحبتی نمی‌کند. آیا آنها نیز به همان جایی می‌روند که صبحانه، نهار و شام تان می‌روند؟ رژلب ها می توانند حاوی پارافین، ساخارین، روغن معدنی و رنگ‌های شیمیایی و در ضمن عطر و رایحه ای باشند که باعث خشکی لبها می شود. بنابراین حتی اگر نخواهیم کرم پودر،  رژگونه و ریمل مان را تغییر دهیم عاقلانه تر این است که رژلب ها،  برق لب ها، خط لب ها و روغن های مخصوص لب طبیعی استفاده کنیم.  این بسیار بی معناست که میوه ها و سبزیجات ارگانیک را با دهان و لب هایی بخوریم که با مواد شیمیایی آرایش شده اند. اگر دوست ندارید از مواد خوراکی غیر ارگانیک استفاده کنید چرا از این مواد برای آرایش لب های تان استفاده می کنی؟

روغن های طبیعی برای مراقبت از لب‌ها

بیاید با روغن‌های معطر شروع کنیم. شما ممکن است حتی از رژ لب استفاده نکنید اما مواقعی وجود دارد که برای تسکین بخشیدن به لب هایتان به روغن‌های معطر اتکاء می کنید. اغلب شنیده شده که روغن‌های معطر لب اعتیاد آورند، اما تاکنون مدرکی دال بر اثبات این موضوع دیده نشده است.  ما به احساسی که از زدن این روغن ها در وجودمان ایجاد می شود خو می گیریم و این احتمال وجود دارد که از نظر روانی به حس پوشاندن لب هایمان با یک محصول طبیعی به همان اندازه یک محصول مصنوعی اعتیاد پیدا کنیم.

مطب پیشنهادی :
سن مناسب برای باروری

روغن های معطر لب معمولی با استفاده از پترولیوم (وازلین) ساخته می شوند، چون وازلین یک پوشش دهنده عالی است. اما مزیت روغن های طبیعی با دوام این است که ویژگی های مراقبت از پوست آنها بسیار فراتر از یک پوشش دهی محافظت کننده است. روغن های گرفته شده از گیاهانی همچون آواکادو و جوجوبا، کره کاکائو و نیز گیاه شاه دانه مملو از اسیدهای چرب ضروریند که می توانند واقعاً پوست لب را تغذیه کنند. این کره ها و روغن ها معمولاً با موم ترکیب می شوند تا بافتی غلیظ تر داشته باشند. در ضمن ترکیبات گیاهی همچون گل همیشه بهار و آلوورا نیز می توانند برای ایجاد خاصیت درمانی به آنها اضافه شوند. اگر قصد دارید مدت زیادی بیرون از خانه بمانید روغنی حاوی عامل محافظت در برابر نور خورشید (اس پی اف) مبتنی بر دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی را به جای ترکیبات شیمیایی انتخاب کنید.

داشتن لب های نرم و صاف

توصیه ایی برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب

به خاطر داشته باشید که خشکی و ترک خوردگی لب ها از خشکی بدن و محیط اطراف نیز سرچشمه می گیرد. بنابراین برای داشتن لب های نرم و صاف همان توصیه همیشگی خوردن ۸ لیوان آب در روز را حتماً به کار بگیرید. منبع درونی رطوبت بدن تان را همیشه پر آب نگه دارید تا اغلب نیازی به پوشش دهی آرامبخش روغن های معطر برای لب های تان داشته باشید.

در گذشته ای نه چندان دور طبیعی بودن به معنای استفاده از لوازم آرایشی با رنگ های ملایم و نه چندان براق بود. و اکنون دیگر اینگونه نیست. امروزه رژلب های گیاهی با رنگهای خارق‌العاده در دسترس همه هستند.

بهتر است از چه رنگ رژلبی استفاده کنیم؟

معمولاً شما نخواهید توانست رژلبی به رنگ قرمز آتشین در میان رژلب های تهیه شده از مواد طبیعی پیدا کنید. از نظر ما این خوب است. رژ لب  باید رنگ طبیعی لب تان را اندکی ارتقا داده و به آن جلوه ببخشد. همان طور که می دانید جذاب ترین رنگ موها رنگ هایی هستند که فقط دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ موی طبیعی خودتان باشند. این مسئله در مورد رژلب نیز صدق می کند (به ویژه در طی روز)  بنابراین رژهایی را انتخاب کنید که فقط کمی روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی لب هایتان باشند.

مطب پیشنهادی :
مدل های از جدیدترین شینیون های بسیار زیبا و جذاب موی عروس 2019

طبیعی ترین رژلب ها و همچنین برق لب ها رنگ شان را از مواد معدنی و پیگمنت های گیاهی همچون آلکانت، پودر کلروفیل و بتاکاروتن می‌گیرند. روغن های اسانسی معمولاً به جای عطرهای شیمیایی استفاده می شوند، به ویژه ترکیباتی مثل عصاره رزماری نگهدارنده های طبیعی قدرتمندی هستند.

رژلب ها

تصور غلط

مردم اغلب در ایمیل هایی که برای ما می‌فرستند با حالتی حاکی از ترس به ما می گویند که بسیاری از رژلب ها حاوی سرب هستند. آن ها می نویسند که با مالیدن مقداری رژ بر روی دست خود و خاکستری شدن آن بعد از کشیدن یک انگشتر طلا بر رویش و خاکستری شدن رژ متوجه می‌شوند که آن رژ  دارای سرب است. البته این تست معقولی نیست، اما تحقیقات منتشر شده از طرف شرکت‌های فعال در تولید لوازم آرایشی ایمن در آمریکا نشان می دهند که بعضی از رژ لب های رایج حاوی مقدار اندکی سرب هستند. آزمایش‌هایی که اخیراً بر روی ۳۳ رژلب خریداری شده از ۵ ایالت مختلف آمریکا انجام شدند، نشان دادند که فقط ۱۱ رژلب فاقد سرب بودند و بیش از نیمی از این محصولات مقدار مشخصی از سرب داشتند و این میزان سرب در تعدادی از آنها بسیار بالاتر از میزان مجاز از طرف اداره دارو و غذا (اف دی آ) بوده است.

خطرات وجود سرب در لوازم آرایشی بانوان

طبق نظر دکتر کریستوفر فلاور، مدیر اتحادیه لوازم آرایش، وسایل بهداشتی و عطر سازی در لندن، در دستورالعمل تهیه لوازم آرایش اروپایی استفاده از سرب در تهیه هر نوع محصول آرایشی ممنوع شده است. اما امروزه می توان با استفاده از روش های پیشرفته تحلیل گرانه و حتی مقادیر بسیار اندک بسیاری از مواد را تقریباً در هر نوع محصول شناسایی نمود. به همین دلیل و نیز به دلیل عدم امکان حذف مقدار بسیار اندک از مواد ممنوع شده، در دستورالعمل تهیه لوازم آرایش وجود این مواد مجاز شناخته شده است، البته به این شرط که وجود آنها از نظر فنی و منطقی در طی مراحل تولید و یا پس از آن غیر قابل اجتناب باشد و محصول نهایی ایمن باقی بماند. اما اگر سطح این مواد قابل احتراز باشد پرهیز از آنها الزامی است.

مطب پیشنهادی :
عوارض میکروبلیدینگ چیست و راه حل جایگزین آن چه می باشد؟

در ایالات متحده نیز اوضاع به همین قرار است. تعدادی از مواد رنگ دهنده که توسط (اف دی ای) مجاز شناخته شده‌اند حاوی مقادیر بسیار اندکی از سرب هستند. مسئولان می گویند مقدار سرب به قدری کم است که ضرری نخواهد رساند. اما فعالان تولید لوازم آرایش ایمن بعضی از موارد نگران کننده استانداردهای آسان گیر را در تهیه این لوازم  کشف کرده اند. به عقیده آنها همان کنترلی که در هنگام تهیه شیرینی ها اعمال می گردد باید در هنگام تولید رژها و برق لب ها نیز به کار گرفته شود.

محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست