بدون دیدگاه

جادوی محصولات زیبایی معدنی

ترکیبات معدنی ارگانیک اما نگران کننده در لوازم آرایشی معدنی

استفاده از لوازم آرایشی تهیه شده از مواد معدنی چیز جدیدی نیست و ظاهراً کلئوپاترا از طرفداران پروپا قرص آن بوده است. امروزه لوازم آرایشی در سراسر دنیا رایج شده اند. آیا لوازم آرایشی و زیبایی معدنی که از سنگ های زمینی تهیه می‌شوند واقعا بهترین انتخاب محسوب می‌گردند؟ ما برای یافتن پاسخ تحقیقاتی کرده‌ایم.

جادوی محصولات زیبایی معدنی

در تمام نشریات زیبایی از لوازم آرایشی تهیه شده از مواد معدنی به عنوان جایگزین های طبیعی برای پودرها، رنگ ها و مداد های آرایشی رایج بسیار تعریف شده است. شما می توانید از کرم پودرها، رژ لب ها، سایه ها و برنزه کننده های تهیه شده از مواد معدنی، که تمامی شان را مورد ارزیابی قرار داده ایم، و نیز دیگر لوازم نسبتاً طبیعی برای آرایش صورتتان استفاده کنید.

سنگ های درخشان معدنی

سنگ های درخشان معدنی

این لوازم آرایش حقیقتاً با مواد معدنی که از زمین به دست آمده‌اند، تهیه گردیده‌اند. موادی مثل دی اکسید تیتانیوم، میکا و اکسید آهن که در رنگهای متفاوت از قرمز، قهوه ای، سیاه، نارنجی و زرد تا صدفی و حتی طلایی وجود دارند. تعجبی ندارد که بعضی از همکاران ما به آنها لقب “سنگ های درخشان” داده‌اند. این پودرهای رنگارنگ با جلا بخشیدن به پوست آن را بی نقص جلوه می‌دهند. آرایش با این مواد انعکاس دهنده نور کمک می‌کند تا توجه بیننده کمتر به خط و خطوط و چروکهای پوست جلب شود.

فواید ترکیبات مواد آرایشی معدنی

پیچیده ترین ترکیبات مواد معدنی زمینی و کریستال ها، به صورت ذرات بسیار بسیار ریزی در آورده می‌شوند. که گفته می‌شود برای پوست سالم ترند. جین آیردل، یکی از متخصصان پیشگام در عرصه آرایش معدنی می گوید: از آنجایی که این کریستال های میکروسکوپی یکدیگر را همپوشانی می‌کنند به پوست اجازه نفس کشیدن داده و منافذ آن را باز نگه می‌دارند. و در نتیجه آن قدر نرم و لطیف هستند و می‌توان بلافاصله بعد از عمل های زیبایی، لایه برداری و درمان های لیزری، آنها را مورد استفاده قرار داد.

مطب پیشنهادی :
10 توصیه برای شروع یک بارداری سالم

مضرات ترکیبات مواد آرایشی معدنی

اما کل موضوع استفاده از لوازم آرایشی معدنی بسیار پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. بعضی از شرکت‌های تولیدکننده این نوع لوازم از مواد بی نهایت ریزی که به “ذرات میکرونیزه” معروفند استفاده می کنند. این ذرات در سه درجه موجودند: درشت، ظریف و فوق ظریف. در واقع ذرات فوق ظریف مشابه ذرات نانو هستند که متخصصان معتقدند آسان‌تر جذب به پوست می شوند. اما منتقدان می‌گویند چون ذرات نانو بیش از حد ریزند ممکن است جذب لایه های پوست شوند و بر”دی ان ای” یا حتی اعضای داخلی بدن تاثیر بگذارند. چند شرکت سازنده لوازم آرایشی معدنی تصمیم گرفتند تا زمان به دست آوردن مدارک بیشتر مبنی بر سلامت نانوتکنولوژی از آن استفاده نکنند.

در ضمن هنوز ابهاماتی در مورد تاثیر این تکنولوژی بر محیط زیست وجود دارد. مواد معدنی از زمین استخراج شده و هرگز جایگزین نمیشوند. صنعت حفاری می‌تواند باعث آلودگی آب، خراب شدن زیستگاه‌ها و بهره‌کشی از نیروی کار محلی گردد که پذیرفتن این همه مسئولیت آن هم فقط برای اینکه میخواهید محصولی برای بهبود بخشیدن به پوستتان انتخاب کنید، بسیار سنگین است.

ترکیبات معدنی ارگانیک اما نگران کننده در لوازم آرایشی معدنی

ترکیبات معدنی ارگانیک اما نگران کننده در لوازم آرایشی معدنی

سه ترکیب دیگر که اغلب در مواد آرایشی معدنی و معمولی یافت می‌شوند نگرانی‌هایی را ایجاد کرده اند. یکی از این ترکیبات معدنی تالک است که با حفاری سنگ تالک و سپس خرد، خشک و ذوب کردن آن به شکل پودر تالک در تهیه لوازم آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلومینیوم نمک معدنی نیز گاهی به عنوان ماده غلیظ کننده و گاهی به عنوان ضد عرق به بعضی از محصولات زیبایی اضافه می شود (در ضمن بسیاری از واکسن های دوران کودکی حاوی این ماده هستند). آلومینیوم متالیک نیز به عنوان رنگ به مواد آرایشی اضافه می‌شود. بعضی از پزشکان معتقدند که استفاده از آلومینیوم در لوازم آرایش می تواند سبب واکنش های آلرژیک و دیگر مشکلات احتمالی گردد.

مطب پیشنهادی :
عقب افتادن سیکل پریود و علل آن

بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی معدنی موضوع اجتناب از ماده‌ای به نام بیسموت اکسی کلراید که بنا به گفته عده ای می تواند سبب کشش پوست شود (که شاید همان چیزی باشد که به دنبالش هستید) را بزرگ جلوه داده اند. لوازم آرایش تهیه شده از مواد معدنی گاهی اوقات به طور گیج کننده ای به عنوان لوازم آرایش “ارگانیک” توصیف می‌شوند.

اما این درست نیست، حداقل در روغن‌های صورت و یا کرم‌های مخصوص پا. در واقع ارگانیک بودن آنها مثل ارگانیک بودن هر ترکیب شیمیایی گرفته شده از کربن، هیدروژن و دیگر عناصر است (مثل شیمی ارگانیک) اما برخلاف کشاورزی ارگانیک این توصیف – در هنگام به کارگیری برای مواد معدنی – به اینکه این ترکیبات بدون کود های مصنوعی، سم دفع آفات و سم علف کش تهیه شده یا نشده اند، ارتباطی ندارد. چون مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه لوازم آرایش معدنی از مواد معدنی گرفته می‌شوند و گیاهی نیستند. دستورالعمل های ارگانیک به آن روشی که دیگر محصولات را تحت پوشش قرار می دهند، شامل این ها نمی شوند.

نکته

مواد معدنی میکرو کریستال روی سطح پوست به عنوان آینه عمل کرده و پوست را تا حدی در مقابل اشعه‌ ماورای بنفش کوتاه و بلند و اشعه مادون قرمز محافظت می نماید. (البته به استثنای ذرات نانو که طبق بعضی تحقیقات ممکن است مثل حفاظ های شیمیایی عمل کنند) در حقیقت آنها همان مواد معدنی – دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی – هستند که در لوازم آرایشی با اس پی اف معمولی (عامل حفاظت در برابر نور خورشید) مورد استفاده قرار می گیرند.

مطب پیشنهادی :
گلچینی از مدل های لباس عروس جدید

در لوازم آرایش معدنی اغلب بر اس پی اف بسیار تاکید می شود که عموماً بین ۱۷ تا ۲۰ است. اما دکتر ژانت جکنین، نویسنده کتاب “داروی هوشمند برای پوست شما” معتقد است که هیچ‌گاه نباید به لوازم آرایش معدنی برای حفاظت از پوست در برابر نور خورشید اتکا نمود. به خاطر داشته باشید که اس پی اف لوازم آرایش معدنی تنها بر همان بخش از پوست تاثیر می‌گذارد که از آن ماده آرایشی استفاده کرده اید (و شما نباید همیشه صورتتان را غرق لوازم آرایش کنید و به جای ماسک از آنها استفاده نمایید.) هر گاه قصد بیرون رفتن داشتید با این باور که آرایش می تواند مثل کرم ضد آفتاب از پوستتان در مقابل نور خورشید محافظت کنند خود را گول نزنید، چون چنین چیزی حقیقت ندارد.

محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست