بدون دیدگاه

روش طبیعی برای داشتن پوستی براق

روش طبیعی برای داشتن پوستی براق

ما به این کار های لایه برداری از پوست آن هم در خانه اعتقادی نداریم. اما گاهی اوقات که پوست کدر و مرده به نظر می رسد یک ماده ساینده ساده می تواند روشنی را به پوستتان برگرداند.

روش طبیعی برای داشتن پوستی براق
روش طبیعی برای داشتن پوستی براق

وقتی نوبت به استفاده از مواد لایه‌بردار می‌رسد فقط یک واژه اخطار دهنده وجود دارد: ملایم، به همین علت ما در مورد استفاده از لایه بردار های قوی برای برداشتن لایه رویی پوست و آشکار ساختن پوست تازه و جوان زیر آن بسیار محتاطانه عمل می‌کنیم. ما خانم هایی با پوست های تیره را می‌شناسیم که بعد از استفاده از لایه بردار ها پوستشان قرمز و ملتهب شده است. مشکل اینجاست  که کارساز بودن یا نبودن این مواد تا حد زیادی مربوط می شود به مهارت کسی که این کار را انجام می دهد. خطری در مورد استفاده از لایه بردارهای خانگی وجود دارد این طرز تفکر است: “اگر مقدار کم آن خوب است، پس حتما مقدار بیشتر بهتر است.” اما این فکر درستی نیست. با پوست صورت همیشه باید با احتیاط و دلسوزی رفتار شود.

اصولا ما اعتقاد داریم اگر پوستتان را درست تمیز کنید و لیف مناسبی را مورد استفاده قرار دهید که بتواند سلول های مرده را از روی پوستتان بردارد دیگر به لایه بردار نیاز ندارید. اما گاهی اوقات که بعد از برنزه شدن رنگ پوست تیره و روشن است و تیرگی ها به طور کامل از بین نرفته‌اند استفاده از یک لایه بردار خیلی سبک می‌تواند موثر باشد و نیازی نیست طوری عمل کنید که گویی می خواهید یک زمین بسیار کثیف را تمیز کنید.

مطب پیشنهادی :
زیبایی سالم و طبیعی با سایه های ساخته شده با مواد معدنی

لایه برداری می تواند تاثیر کرم مرطوب کننده را تا ۴ برابر افزایش دهد. بنابراین اگر لایه برداری درست انجام شود هر نوع مرطوب کننده ضدچروکی ۴ برابر موثرتر واقع می شود. بهتر است لایه برداری را انتخاب کنید که پوستتان را نکشد، مثل یک لایه بردار مبتنی بر خاک رس که آلودگی ها را نیز از پوست تان خارج می کند.

می‌توانید لایه برداری که طرز تهیه اش را در قسمت پایین توضیح داده‌ایم به سادگی درست کنید. کسانی که پوستشان حساس است نباید از لایه بردارهای تهیه شده با دانه ها یا پوست خرد شده مغزهای خوراکی، که واقعاً می توانند باعث خراشیدگی در پوست شوند، استفاده نمایید.

قبل از شروع مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

  • همیشه پوست را قبل از لایه برداری کاملاً تمیز کنید.
  • برای نرم تر کردن سلول های مرده یک پارچه نخی یا لیف گرم بر روی صورتتان بگذارید.
  • فقط با نوک انگشتان و حرکت دورانی بسیار ملایم ماده ساینده را بر روی پوستتان بمالید.
  • از مالیدن ماده ساینده بر روی قسمت‌های آسیب دیده پوست خودداری کنید و تمرکزتان را فقط بر نواحی و قسمت‌های خشک که سلولهای مرده تجمع کرده اند – معمولا اطراف بینی و شیار چانه –  قرار دهید.
  • بعد از لایه برداری صورت تان را خوب بشویید، خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

لایه بردار خانگی

اگر ترجیح می دهید از محصولی خانگی استفاده کنید می توانید در عرض چند ثانیه خودتان یک لایه بردار تهیه نمایید: آرد جو را با آب مخلوط کنید وبر روی پوست خود به خصوص اطراف بینی و شکاف چانه بمالید. شکر و نمک اغلب برای لایه برداری پوست بدن استفاده می شوند اما برای صورت مناسب نیستند.

محتوای پیشنهادی
Tags: , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست