بدون دیدگاه

چگونه آکنه را از بین ببریم ؟ روش های درمان آکنه

هیچکس جوش ها را دوست ندارد، اما اکثر ما انسانها، چه زن و چه مرد، در مرحله ای از زندگی که لزوماً دوران بلوغ نبوده از وجودشان رنج برده ایم. ای کاش می توانستیم بگوییم یک راه حل کاملاً معجزه آسا برای این مشکل وجود دارد، اما حقیقت این است که برای درمان این جوش ها باید از روشی منسجم و مستمر پیروی کنید و صبور باشید. در اینجا توصیه هایی را از متخصصان پوست برایتان عرضه کرده‌ایم.

چگونه آکنه را از بین ببریم ؟ روش های درمان آکنه
چگونه آکنه را از بین ببریم ؟ روش های درمان آکنه

از خوردن شیر و فرآورده های آن اجتناب کنید:

تحقیقات گسترده اخیر نشان میدهد که نوشیدن دو یا سه لیوان شیر در روز می تواند آکنه را تشدید کند و این به خاطر هورمون های موجود در آن است. به خاطر داشته باشید که تمام انواع شیر از حیوانات باردار دوشیده میشود که لزوماً با بدن انسان، چه در خردسالی و چه در بزرگسالی، سازگار نیست. شما می توانید به جای شیر حیوانات از شیرهای بادام، برنج و جوی ارگانیک غنی شده با کلسیم، استفاده کنید( شیر سویا با معده بعضی سازگار است اما عده‌ای به آن حساسیت دارند.) در تحقیقات مشخص شده که نوشیدنی های آماده برای صبحانه، بعضی نوشابه‌های گازدار و پنیر خامه ای آکنه را تشدید می کنند.

از خوردن پرتقال و دیگر مرکبات و نوشیدن آب آن ها پرهیز کنید:

طبق نظر یکی از متخصصان بهداشت، خوردن مرکبات می تواند باعث ایجاد التهاب در پوست شود. در ضمن روزانه ۵ هزار واحد ویتامین آ و بین ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم زینک( روی) مصرف کنید.

بدنتان را در معرض نور خورشید قرار دهید:

نور خورشید به تولید ویتامین های آ و دی در بدن کمک می کند که به نوبه خود باعث بهبود پوست می شود. اما یادتان باشد اعتدال را رعایت کنید.

مطب پیشنهادی :
ماسک های طبیعی برای تغذیه پوست صورت

از خوردن مواد تحریک کننده اجتناب کنید:

موادی مثل چای، قهوه و شکر سطح قند خون را مختل می کنند و این اختلال بر هورمون ها تاثیر می گذارد.

چای گیاهی بنوشید:

یکی از متخصصان طب گیاهی به نام اندرو شوالیه توصیه می کند به مقدار مساوی از شبدر قرمز، کلورز و گل همیشه بهار( از نوع خشک آن ها) را به مدت ده دقیقه در یک قوری دم نموده و آن را با عسل شیرین کنید. روزانه تا چهار فنجان از این چای را بنوشید.

طب چینی را امتحان کنید:

درمان های جسمی/ ذهنی همچون هیپنوتیزم بالینی و مدیتیشن نیز می توانند در معالجه این بیماری ها موثر باشند.

اثر باقی مانده از آکنه را مداوا کنید: ژل آلوورا خالص( یا مایع چسبناک داخل برگ آن) را بر روی موضع بمالید و به مدت سه تا چهار ماه دو بار در روز دو عدد کپسول آلوورا بخورید. روغن خالص ویتامین ای یا روغن گل سرخ نیز می تواند به بهبود جای جوش ها کمک کند. برای شادابی پوست یک کپسول را باز کنید و محتوای اش را بر روی پوستتان بزنید.

محتوای پیشنهادی
Tags: , , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست