بدون دیدگاه

استفاده از گیاهان شفابخش برای درمان مشکلات پوستی

چندین قرن است که گیاهان به دلیل  خواص شفابخشی خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. گیاهانی که در اینجا معرفی شده اند تاثیر فراوانی در  بهبود مشکلات پوستی دارند. تعدادی از این گیاهان قابل کشت در باغچه هستند و تعدادی را نیز می توان در آپارتمان نگهداری نمود. این مثل یک جعبه کمکهای اولیه طبیعی برای پوست است.

گل همیشه بهار برای درمان بیماری های پوستی
گل همیشه بهار برای درمان بیماری های پوستی

گل همیشه بهار

 زارا سالهاست که گل همیشه بهار را در باغچه خانه اش می کارد. این گیاه به سادگی رشد می کند و جزء موثرترین گیاهان شفابخش اسب چون بسیاری از بریدگی ها، زخم ها و تقریباً هر نوع  آسیب پوستی را درمان می کند. گل همیشه بهار از خواص ضد باکتری برخوردار بوده و خود یک ضدعفونی کننده خوب است. این گیاه دارای ماده‌ای به نام تانن است که باعث التیام سریع زخم ها میشود. برای استفاده از این گیاه عصاره اش  را بگیرید و مستقیم بر روی پوست بگذارید. دانشمندان در آزمایش های کلینیکی ماده فعالی را از گل همیشه بهار به دست آوردند که به بهبود پسوریازیس کمک می کند.

آلوورا برای درمان بیماری های پوستی
آلوورا برای درمان بیماری های پوستی

 آلوورا

 قدرت شفابخشی گیاه آلوورا، که یک گیاه آپارتمانی بدون دردسر است، اکنون به صورت گسترده تری شناخته می شود.  ژل حاصل از این گیاه خار دار و گوشتی که مستقیم از برگ آن به دست می آید یا به صورت آماده عرضه می شود( که البته باید به دنبال  ژل صد درصد خالص باشید) تاریخچه استفاده طولانی در برطرف کردن مشکلات پوستی از آفتاب سوختگی و بریدگی گرفته تا اگزما… و پسوریازیس دارد. این گیاه برای درمان هر نوع  و آسیب پوستی عالیست. مشخص شده که آلوورا به خصوص برای مداوای زخم های لثه و دهان بسیار موثر است. درضمن لب های ترک خورده را التیام می بخشد.

 درمان مشکلات پوستی با سلنداین ( مامیران)
درمان مشکلات پوستی با سلنداین ( مامیران)

سلنداین ( مامیران)

 یکی دیگر از گیاهان شفابخش سلنداین است که زگیل را  به خوبی درمان میکند. اگر ساقه این گیاه را ببرید شیره زرد  متمایل به نارنجی از آن بیرون میزند. این شیره را روزانه به مدت ۳ هفته بر روی زگیل بگذارید تا کاملا از بین برود.

درمان بیماری های پوستی با بابونه صحرایی
درمان بیماری های پوستی با بابونه صحرایی

بابونه صحرایی

 این گیاه تسکین دهنده که به شکل یک کرم پوستی تولید می شود می تواند  به رفع مشکلات پوست کمک کند،اما بعضی از محققان می گویند که این گیاه فوق می تواند در بعضی افراد ایجاد حساسیت نماید. مشخص  شده که بابونه طلایی نیز در درمان مشکلات پوستی موثر است. در تحقیقی سه ماهه روی ۲۴۶ فرد مشخص شد که یک کرم حاوی یک درصد بابونه طلایی به طور چشمگیری علائم بیماری( روز اسد) را بهبود می بخشد. 

شیرین بیان و مشکلات پوستی
شیرین بیان و مشکلات پوستی

شیرین بیان

 شیرین بیان گیاهی نیست که خودتان بتوانید در باغچه پرورش دهید، اما بسیار مفید و قابل استفاده است. مواد فعال این گیاه باعنوان گلیسیریزین به خاطر درمان انواع التهاب های پوستی از جمله تبخال، اگزماو پسوریازیس معروفند. در یک آزمایش  مشخص شد که کرم حاوی ۲ درصد از این گیاه خاصیت درمانی بیشتری نسبت به کرم یک درصد دارد. در ضمن شما می توانید از کرم های معطر حاوی ۳ درصد شیرین‌بیان نیز استفاده کنید.

هوفاریقون(گل راعی) برای درمان بیماریهای پوستی
هوفاریقون(گل راعی) برای درمان بیماریهای پوستی

هوفاریقون(گل راعی)

 این گیاه اغلب برای درمان افسردگی استفاده می شود و بسیار هم موثر است. به نظر می رسد که ماده فعال این گیاه که هایپرسین نام دارد از  خواص ضد التهاب برخوردار بوده و علایم اگزما را کاهش می‌دهد.

درمان مشکلات پوستی با درخت چای
درمان مشکلات پوستی با درخت چای

درخت چای

 این یک گیاه بومی استرالیاییست، اما شناخت خواص آن برای همه مفید می باشد. روغن بوته چای به دلیل خاصیت ضد میکروبش و از بین بردن میکروب های قوی بیمارستان‌ها بسیار معروف شده است. در ضمن این گیاه از خاصیت ضد التهاب نیز برخوردار است. مشکل پوستی خاصی وجود دارد به نام مولوسکوم  که در آن جوش ها یا آماس های مروارید مانند زیادی بر روی بدن به وجود می آید و عملاً با درمان های رایج بهبود نمی یابند. بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می برند می گویند با مالیدن روغن درخت چای بر روی ورم ها، آنها را درمان کرده اند. اما به خاطر داشته باشید که از این گیاه با احتیاط استفاده کنید چون ممکن است ایجاد درماتیت( التهاب پوست) کند.

مطب پیشنهادی :
کیست تخمدان چیست

دارو های به دست آمده از گلها

 طبق نظر دکتر اندرو  تری سیدر دارو های به دست آمده از گلها( یا اسانس ها) که از گلها و برگ درختان به دست می آیند به صورتی نامشهود از احساسات و عواطف انسان پشتیبانی می کنند. این گیاهان دارویی  امروزه در بیمارستان‌های سراسر جهان استفاده می شوند. این داروها می توانند بعضی از بیماری های فیزیکی را نیز درمان کنند.

محتوای پیشنهادی
Tags: , , ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست