بدون دیدگاه

راهکارهایی برای به دنیا آوردن یک فرزند زیبا

راهکارهایی برای به دنیا آوردن یک فرزند زیبا

راهکارهایی برای تولد فرزند زیبا / چگونه نوزاد زیبا به دنیا بیاوریم؟

مجله اینترنتی زردآلو / نکات زیادی قبل از بارداری وجود دارد  که بر روی زیبایی فرزند تاثیرات عمده‌ای دارد.  از جمله این نکات می توان به انتخاب صحیح همسر،  سن پدر و مادر جهت فرزند دار شدن،  دعا برای فرزند دار شدن و آمیزش جنسی صحیح اشاره کرد و از جمله نکات مهم تغذیه سه ایه قبل از بارداری است.

راهکارهایی برای به دنیا آوردن یک فرزند زیبا
راهکارهایی برای به دنیا آوردن یک فرزند زیبا

بعضی از مواردی که در داشتن فرزند زیبا موثر هستند عبارتند از:

1- دادن  چند قطره آب انار شیرین به نوزاد سبب  می شود که از  صدایی خوش برخوردار باشد.

2- مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر این که از  ویار و خوردن خاک،  مهر،  زغال و برفک یخچال  نجات می دهد،  تاثیر زیادی هم در زیبایی نوزاد دارد.

3- مصرف آب آناناس به همراه یک قاشق عسل برای  لطافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.

4- سویا حاوی مواد معدنی  غنی و ویتامین‌های A،D،B2 است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است.

5- سیب علاوه بر عطر و طعم خوش حاوی مقادیر زیادی املاح معدنی و اسیدهای آمینه و مقدار زیادی ویتامینAوB  است که در رفع اختلالات عصبی و روانی زنان باردار  از قبیل کندی ضربان قلب،  تنگی حدقه چشم،  باز شدن بیش از حد پلک،  عروق دست و پا،   ازدیاد ترشح بزاق،  ترشی معده و اختلالات تنفسی مفید است.  همچنین سیب  در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سوره یوسف خوانده شود و زن باردار آن را بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.

6- اگر می خواهید که نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می شود که مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.

7- مصرف میوه به  خطر سقط جنین را کاهش داده و نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می نماید.

8- خوردن خربزه در هنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد.

9- کسانی که  تند غذا می خورند مبتلا به لک های صورت میشوند  و چنان که حامله باشند نوزاد شان ممکن است لکه هایی در بدن داشته باشند.

10-  چنانکه مادر هنگام آبستن ادویه های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند،  نوزاد مبتلا به اگزما میگردد.

11- اگر می خواهید که فرزندتان رنگ روی خوب وزیبا داشته باشد،  در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید.  دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون،  روغن ماهی،  کره،  خیار،  کاهو،  کاسنی،  کنگر،  هویج،  شیرخشت،  زرشک،  گزانگبین،  عناب،  نعناع.

اصول تغذیه ای که مرد برای تولد  نوزاد زیبا باید مدتی قبل از آمیزش رعایت کند
اصول تغذیه ای که مرد برای تولد نوزاد زیبا باید مدتی قبل از آمیزش رعایت کند

اصول تغذیه ای که مرد برای تولد  نوزاد زیبا باید مدتی قبل از آمیزش رعایت کند

بعضی از غذاها باعث تقویت قوای جنسی میشود و اسپرم ها را قوی تر می کند. خوردن انار شیرین آب منی  مرد را زیاد میکند و فرزند او را  زیبا می سازد. 

 برای درمان ناتوانی جنسی فواید انجیر،  زیتون و آب لیمو ترش را مصرف کند.   حتی الامکان هر روز صبح ناشتا یکی از میوه های گلابی،  به،  انار شیرین و سیب درختی را  میل کند.  معجون شیر،  گردو و خرما تاثیر زیادی  روی زیبایی فرزند دارد و همچنین  مغز  بادام و مغز بوداده تخمه خربزه  قوای جنسی مرد را تقویت میکند و در زیبایی فرزند موثر است.

اصول تغذیه ای که زن برای تولد نوزاد زیبا باید رعایت کند
اصول تغذیه ای که زن برای تولد نوزاد زیبا باید رعایت کند

اصول تغذیه ای که زن برای تولد نوزاد زیبا باید رعایت کند

بهترین  سن  برای حاملگی بعد از سن ۱۸ سالگی است زیرا تا این سن زن نیاز به کسب انرژی برای تکمیل رشد بدن خود دارد و در صورت حامله شدن،  رقابت بین مادر و فرزند در کسب مواد غذایی صورت می گیرد  و ممکن است هر دو طرف را دچار کمبود بعضی از مواد کند.  اگر بدن زن از لحاظ انرژی و قوای بدنی قوی باشد،  مطمئناً فرزندی سالم و زیبا نیز به دنیا خواهد آورد.

 پیش از اقدام به بارداری وزن خود را به میزان مناسب برسانید و اگر کم خون هستید از غذاهایی مانند گوشت قرمز و سفید،  شیر،  تخم مرغ،  جگر و مرکبات تازه استفاده کنید.  از خوردن غذاهایی که به آنها حساس هستید  بپرهیزید.  در صورت امکان صبح ناشتا میوه هایی مثل سیب گلاب،  به،  گلابی،  پرتغال و انار شیرین بخورید.  میوه را نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا بخورید. 

 از گوجه فرنگی و خیار و کاهو و سبزی تازه استفاده کنید.  در بین وعده های غذایی خود یک لیوان شیر یا دوغ بنوشید.

 با شکم پر همبستر نشوید و خوردن غذاهای سنگین و نفاخ مثل غذاهای سرخ کردنی، فلفل، سیر و کلم پرهیز کنید و از مصرف آبلیموی زیاد  و خیار تا حد امکان خودداری کنید.

 خوردنی ها و نخوردنی های زن باردار برای تولد فرزند زیبا و سالم

آنچه از خوردنی ها و نخوردنی ها در اینجا ذکر می شود مهم ترین مسائلی است که باید یک خانم باردار  به به آنها توجه نماید. البته انجام آن ها مستلزم اهمیت دادن به نوع تغذیه و دانستن  اثر  تغذیه  در جنین است.  پس ای مادر مهربان! شاید  بعضی از غذاهایی را که در اینجا توصیه می شود،  هیچگونه میلی نسبت به مصرف آنها نداشته باشید ولی باید بدانید همان طوری که خواب شما را دوست دارید ولی با صدای گریه پاره قلبتان برخلاف میل تان از خواب ناز بیدار میشوید و  او را پرستاری می کنید، اکنون هم باید بر خلاف میلتان  برای سلامتی و رشد هرچه  بهتر فرزندتان،  آنچه را که میل به خوردن آن ندارید،  بخورید و آنچه را که میل دارید  ولی به  ضرر فرزندتان است از آن دست بردارید که این از جمله وظایف مهم مادری  در جهت تربیت فرزند  به شمار می رود.  باشد که این  پند را آویزه جانتان کنید و چند  صباحی بر خلاف میل تان عمل کنید  تا دروازه‌های سلامتی را  بر روی خود و فرزندتان بگشایید.

مطب پیشنهادی :
مناسب ترین زمان برای مصرف هندوانه

1- در زمان بارداری از خوردن مایعات، میوه ها،  ملین ها مانند آب آلبالو،  آب انجیر، خواب انگور،  و غیر  دریغ نورزید. 

2- از خوردن شیر و فرآورده های آن غافل نشوید،  چرا که شیر بهترین غذای زن حامله است. 

3- این قاعده را فراموش نکنید که زن باردار باید به مقدار کافی و مورد نیاز-  نه بیشتر- غذا بخورد و خوب غذا خوردن را ملاک خود قرار دهد.  زیرا پرخوری و  بدخوری نوعی زیان زدن  به خود و جنین محسوب می شود.  پس اگر روی غذایی  یا میوه ای تکیه می شود به معنای آن نیست که باید بیشتر از مقدار نیاز مصرف کرد

4- روغن هایی مانند پارافین را که در روده جذب نمی شوند،  موقع خواب میل  نموده و از مصرف آن در روز با غذا و یا با فاصله از آن،  پرهیز نمایید.  زیرا جذب ویتامین در روده را مختل می سازد.

5- خوردن شیرینی های خامه دار بخصوص نزدیک به وعده های غذایی ممنوع می باشد زیرا در این صورت اشتها از بین رفته و نسبت به مواد غذایی لازم بی  میل  می‌گردد و سبب سنگینی شکم و در نتیجه ناراحتی دستگاه گوارش می شود.  با توجه به اهمیت مراقبت از دندان ها در دوران بارداری،  مصرف اینگونه شیرینی ها باعث زودتر خراب شدن دندان‌ها می‌گردد  و دیگر اینکه باعث چاقی و اضافه وزن می شود. 

6- بهتر است که زن باردار به جای سه نوبت غذا چند نوبت غذا بخورد و در هر نوبت  سعی کند که غذای کمتری مصرف نماید،  همچنین از غذاهای کم حجم استفاده شود.

7- تا آنجا که امکان دارد،  باید از زیاد خوردن نمک اجتناب شود به خصوص هرچه  سه  ماهه آخر نزدیک می شوید باید اجتناب شما هم بیشتر گردد آنچنانکه در سه ماهه ی آخر نمک خورده نشود.  زیرا در اواخر حاملگی بدن زن باردار،  مستعد تورم و  مرطوب شدن می باشد و نمک به این تورم کمک میکند.

8- از خوردن خرما و انگور در تمام دوران بارداری  که غذای حضرت مریم( علیه السلام) در زمان بارداری حضرت عیسی (علیه السلام) بوده،  غافل نشوید.

9- از خوردن گوجه فرنگی زیاد که سبب ناقص الخلقه شدن فرزند می گردد،  اجتناب گردد

10- خوردن سیب زمینی زیاد حتماً پرهیز کنید،  زیر امکان پیدایش(  اسپنیا بیفیدا) یا پیدایش بچه های بدون مغز( انانسفال)می رود.

11- در مواقع بارداری و حاملگی به خصوص  داوران (ویار) باید به صورت جدی از خوردن سرکه پرهیز کنید و اگر میل به ترشی دارید از این قسم  ترشی ها استفاده کنید:

 آلو زرد،  آلو سیاه،  آلوچه یا گوجه سبز،  زرشک،  آبلیمو،  آش آبغوره،  آش سماق،  سکنجبین،  آب نارنج،  پرتقال و امثال اینها.  همچنین در غذاهای خود گرد غوره بزنید.

12- از کالباس و سوسیس،  کنسرو،  ماهی، کباب شور،  خیارشور،  چای و قهوه  باید دوری کرد.

13- از ترشی هایی که با سرکه ساخته می شود و یا آبنبات هایی که در آن جوهر لیمو( اسید سیتریک) می زنند به کلی اجتناب نمایید.  زیرا  قلب را ضعیف نموده و گردش خون در بدن به سختی انجام می گیرد.  از طرفی هم وزن خانم باردار سنگین میشود و نفس بچه مادر را ناراحت میکند و خوردن ترشی بر ناراحتی افزوده و   مزید بر علت خواهد شد. 

14- در زمان بارداری همه روزه یک  سیر( ۷۵ گرم) عرق بیدمشک  ۵۰ گرم شکر و ۱۰ گرم تخم شربتی و ۵ گرم بالنگ و ۵ گرم تخم ریحان  وزن ۵ گرم  فرنجمشک  و نیم کیلو سیب درختی را زنده کرده و همه را مخلوط کنید و سپس به مقدار کافی آب بر آن اضافه نمایید.  شربت بسیار گوارا و  معطر و مقوی به دست می آید.  آن را میل نمایید زیرا برای تقویت قلب و صحت مزاج و خوش رنگی و زیبایی  طفل بسیار مفید است. 

15-از ماه هشتم به بعد علاوه بر استراحت کافی و زیاد حرکت نکردن( البته تحت نظر پزشک متخصص) از خوردن پسته و گوشت و تخم مرغ در روزهای آخر خود داری نمایید و در عوض پرتقال و میوه میل کنید تا طفل قدری  کوچک‌تر گشته و در موقع وضع حمل  فشار کمتر شود. 

16- در زمان های نزدیک به وضع حمل از کباب گوشت  گوسفند( ران سفید یا گوشت پشت بازو) و از خوردن سیب رنده شده و فالوده گلاب  بید استفاده کنید در زود زایی اثر بخش است.

17- از سبزی های پخته زیادتر از حد معمول استفاده کرده و از گل کلم،  کلم قمری،  هویج،  کنگر،  ریواس و کاهو بسیار میل نمایید و همه روزه به عنوان سالاد ذخیره مصرف کنید.

18- تا آنجا که امکان دارد،  از خوردن گوشت های قرمز از  قبیل گوشت شکار،  گاو و آهوی اجتناب  ورزید و به جای آنها از گوشت سفید مانند گوشت مرغ و ماهی استفاده کنید.  بخصوص ماهی آزاد و سفید که بر زیبایی کودک می افزایند.  البته گوشت قرمز تا حدی برای تامین آهن مورد نیاز بدن لازم است.

مطب پیشنهادی :
در دوران بارداری چه کنیم تا فرزندمان زیبا شود؟

19- از خوردن  پیاز و بادمجان به صورت افراطی و زیاد از حد خودداری نمایید.

20- طرز مصرف بیش از حد  بقولات و حبوبات خودداری کنید. بخصوص باقلا که بچه را کودن و خرفت می سازد.

21- در شبها زودتر  غذا میل کرده به طوری که تا موقع خواب ۲ تا ۳ ساعت فاصله باشد تا خواب راحت و پر از آرامشی را داشته باشید و با یک خواب راحت در شب،  از خستگی در روز در امان بمانید.

22-  از  ادویه‌های تند مانند فلفل و میخک زنجبیل اجتناب نمایید. 

23- از انواع مربا ها مصرف کنید بخصوص مربای شقاق که در استخوان بندی جنین می باشد. 

24- مصرف کمپوت گلابی و هلو،  سیب و خوشاب،  گوجه و زردآلو بسیار مفید است.

25- گندم برشته و برنج و کنجد و شاهدانه برشته بدون نمک،  مقوی و مفید بوده و در استخوان بندی طفل موثر واقع میشود.

26- خوردن آب زیاد و غذاهای شور و نشستن در جای خیلی سرد در زمان آبستنی،  زایمان را سخت تر می نماید.

27-  از خوردن گوشت های نیم پز و نپخته خودداری کنید.

28- از خوردن گوشت های مانده( خام یا پخته آن) پرهیز نمایید زیرا گوشت خام مانده،  مواد خود را  نسبتاً از دست می دهد گوشت پخته مانده هم را از خود تولید می نماید که برای جنین و مادر ضرر دارد.  همچنین ویتامین (ث) را در بدن فاسد می کند.  بنابراین از سوسیس و کالباس و کنسرو ماهی استفاده نکنید.

29- در دوران بارداری از اسفناج  زیاد استفاده کنید زیرا آهنی که این سبزی دارد وارد کبد نطفه شده و در آنجا گلبولهای قرمز خون را می سازد.

30- تنوع،  بهترین  روشی  است که زن آبستن باید درمورد تغذیه به کار برد و از تمام خواراکی ها استفاده نماید ولی در  خوردن مواد زیر احتیاط کرده و از آن ها به مقدار کم مصرف کنید:

 زعفران،  جعفری،  غوره،  آبغوره،  مارچوبه،  انسیون، زیره و دارچین.

31- خوردن ماهی خام ممنوع می باشد زیرا ویتامین های بدن را منهدم می سازد.

32- در زمان حاملگی احتیاج بدن به پروتئین زیاد می شود زیرا علاوه بر نیازهای زمان عادی،  بدن برای ساختن و ترمیم انساج،   رشد زهدان،  ازدیاد حجم خون، رشد جنین و رشد بافت غده ای پستانها وبالاخره  ازدیاد متابولیسم به پروتئین بیشتری احتیاج دارد.

33- مصرف مقدار مناسبی ویتامین Eمی‌تواند سبب جلوگیری از سقط جنین گردد.

34- هر روز نیم لیتر شیر یا ماست مصرف کنید. کسانی که تحمل شیر را ندارند از ماست یا دوغ کم نمک و یا پنیر تازه استفاده کنند( شیر جوشیده سرد،  بهتر از شیر گرم تحمل می شود.)

35- گوشت روزی یک وعده و هفته ای سه تا چهار عدد تخم مرغ را( هر وعده یک عدد)،  در غذای روزانه خود وارد کنید.

36- از خوردن آب در وسط غذا  و یا بعد از غذای چرب خودداری شود،  زیرا در هضم غذا ایجاد مشکل خواهد کرد.

37- در دوران بارداری از غذای چرب،  سرخ شده،  سبزی ها و میوه های پر آب خودداری نمایید، بخصوص کسانی که  به یبوست و نفخ شکم مبتلا هستند،  زیرا اینگونه غذاها   بر شدت یبوست  نفخ شان می افزاید.

38- چون در زمان حاملگی احتیاج بدن ویتامین های گروه  (ب) زیادتر می گردد،  مصرف بادام زمینی کمک زیادی به سلامت و بهداشت بانوان می نماید زیر مقدار نسبتا  زیادی ویتامین  Bدارد.

39-  در تمام دوران بارداری از میوه های نام برده در زیر استفاده کنید:

 خرما،  انگور، سیب،  انار شیرین،  زردآلو یا پر زرد آلو،  میوه زیتون،  توت فرنگی،  مغز گردو،  مغز بادام، موز،  پرتغال و سعی کنید از میوه های سالم، تازه  و رسیده استفاده  نمایید.

40-  هر روز سبزی‌های تازه و مختلف را در برنامه غذایی خود  بگنجانید مانند مرزه، هویج، گل کلم، کلم،  پونه،  نعناع، ریحان،  اسفناج،  تره،  پیازچه،  کرفس،  کاهو،  کدو  و غیره.  از ریحان بیشتر مصرف کنید زیرا آهن زیادی را در خود جای داده است.

41- از آنجا که باید در دوران بارداری عوارض احتمالی آن  از قبیل مسمومیت ها و عفونت ها به حداقل ممکن برسد،  بنابراین نباید از  قرص های ضد بارداری و هرچه که ترشح  غددی را در پی دارد، برای درمان یا آزمایش حاملگی استفاده شود.

42-از خوردن مشروبات الکلی باید کاملاً دوری نمود،  زیرا اثرات ناگواری برای مادر و جنین دارد. 

43- مواد معدنی از ماه چهارم به بعد که جنین بزرگتر می شود،  بیشتر مورد احتیاج است.  این مواد برای ساختن خون و استخوان بندی جنین باید به اندازه کافی در اختیار بدن قرار گیرد به همین دلیل باید میزان مصرف کلسیم و  فسفر افزایش یابد واز غذاها، میوه ها و سبزی هایی که کلسیم زیادتری دارند،  بیشتر استفاده کنید.

 44- مصرف آهن به خصوص در سه ماهی آخر حاملگی باید بیشتر شود زیرا هم  جنین باید مقدار آهن  زیادتری جذب کند  و هم هموگلوبین مادر افزایش یافته و نیاز او به آهن بیشتر می گردد اگر میخواهید که آهن بدن شما منظم  شود و در نتیجه همیشه سالم باشید،   به راه قبله یعنی در جریان مغناطیس زمین بخوابید زیرا در غیر این صورت آهن در جداره  رگ ها رسوب کرده،  آهن بدن کم شده و عوارض چندی مثل تصلب شرایین و عوارض قلبی و غیره را ایجاد می نماید. 

45- مغز گردو دارای مقداری مس است که باید بانوان باردار مقداری از آن را با صبحانه و غذا  میل کنند.

مطب پیشنهادی :
این داروی محبوب و مشهور دشمن درجه یک کبد است؛ از آن دوری کنید!!!

46- برنج سفید و پوست کنده دارای ماده ای  است  که ویتامینهایB  را فاسد می نماید و بدن را دچار کمبود این ویتامین می کند. بنابراین زنان  باردار در خوردن برنج  پوست کنده  زیاده‌روی نکنند و هر موقع  برنج میل می کنند  حتماً پیاز خام  با آن مصرف نمایند. 

47-  افراط درنوشیدن آب  در هر مرتبه سبب  اتساع( وسعت پیدا کردن) و افتادگی معده می شود،لذا توصیه می شود که حتماً آب را به اندازه کافی و جرعه جرعه بیاشامید.  در اواخر حاملگی مقدار مایعات را به ۶ تا ۷ فنجان تقلیل داده و از نوشیدنی هایی مانند شیر و آب میوه استفاده کنید. 

48- از نوشیدن بیش از حد نوشابه های گازدار خودداری نمایید  زیرا گاز کربنیک موجود در نوشابه ها می تواند موجب تأخیر در حرکات و ترشحات معده شوند.

49- رژیم غذایی زن حامله باید مقادیر کافی از پروتئین، مواد قندی، چربی، ویتامین و مواد معدنی را در برداشته باشد.

50- در نیمه دوم حاملگی  بخصوص در دو ماه آخر،  به جای پروتئین های  مشتق از گوشت ،بهتر است از پروتئین های لبنیات مانند پنیر،  شیر و خامه استفاده شود.

51- اگر هنوز  وعده غذای قبلی  هضم نشده باشد و باز هم غذای دیگری مصرف کنید،  دچار نفخ،  ترش کردن،  بد  طعمی دهان،  تهوع،  تلخی دهان و لینت  شکم خواهید شد.

52- دکتر جزایری در کتاب اعجاز خوراکیها آورده است که( خوردن شنبلیله خام یا پخته،  جنین را گیسو بلند و پر مو میکند و روغن زیتون رنگ شما را سرخ و سفید و کبد شما و کودکتان را اصلاح می کند و اشعه آفتاب در مشکی شدن مو تاثیر زیادی دارد  و صاحب موی مشکی استقامتش در برابر  امراض بیشتر از دیگران می باشد.

53- خوردن مواد کلسیم دار مانند شیر سبب می شود که دندان طفل به آسانی و بدون عارضه بیرون آمده و مادر هم به کمر درد و یا پا درد و شکسته شدن ناخن ها مبتلا نشود.

54- بنا بر آنچه در روایات آمده است،  خوردن انار شیرین و کاسنی در ایام بارداری عامل موثری برای زیبارو شدن فرزند می باشد ولی نباید در خوردن آن زیاده روی کرد.

55-  بعضی از ویتامین‌ها مانند ویتامینA وK  اگر به میزان زیاد مصرف شود،   مضر خواهند بود.

56- اگر کم اشتها هستید ، حداقل از مواد پروتئینی،  میوه ها سبزی‌های تازه استفاده کنید.

57- اگر به طور دائم احساس گرسنگی می کنید،  با خوردن شکلات یا آبنبات یا شیرینی در بین وعده های غذایی،  تعادل تغذیه خود را از بین نبرید بلکه به جای آن یک برش گوشت پخته  شده سرد  یا یک تخم مرغ آب پز یا یک میوه میل کنید.

58- فقدان غذاهای کافی باعث کاهش طراوت زن شده و مقاومت او را نسبت به عفونت و  امراض کم می کند.  همچنین بر روی فعالیت و حرکات کودک در هنگام تولد تاثیر خواهد گذاشت.

59-  از بهترین غذاهایی که یک خانم باردار میتواند مصرف کند بخصوص در اوایل بارداری که سبب  حفظ جنین می شود،  استفاده از جوانه گندم  می باشد. برای این کار گندم تازه را تهیه کنید( زیرا  گندم کهنه دیرتر رشد میکند)، خوب آن را پاک کنید، به خصوص دقت کنید که تلخه نداشته باشد.  سپس آن را خوب شسته و دو برابر وزن آن،  آب مخلوط کنید و در محل خنکی بگذارید تا سه روز بماند. در این مدت گندم نرم میشود. بعد آن را  در ظرف پهنی ریخته، روی آن یک پارچه نازک و مرطوب انداخته، در مقابل نور بگذارید و همه روزه آن را آب دهید  تا جوانه آن به قدر خود گندم شود. در این هنگام آن را بردارید و بگذارید در آفتاب خشک شود. بانوان آبستن، بهتر است که جوانه گندم خام می‌نمایند، چون بسیار موثر است.  جوانه گندم را باید کم می‌کرد،  زیرا خیلی مقوی است. همچنین خوردن سمنو در صورتی که زیاد حرارت ندیده باشد مفید است.

60-از خوردن آسپرین خودداری کنید زیرا میل به خونریزی در جنین را افزایش میدهد. به عقیده برخی از متخصصان، ۸۵ درصد از داروها می تواند ایجاد عارضه نماید. استفاده از آسپرین ممکن است نوزادان را  دچار اختلال های انعقادی دائمی نماید. البته آسپرین به میزان ۸۰- ۷۰ میلی گرم در روز با تشخیص پزشک و بنا بر توصیه آنان در  تمام مدت حاملگی گاهی لازم و بسیار مفید است.  در این موارد،  در حدود ۳۷ هفته از گذشت حاملگی،  مصرف آسپرین  قطع می شود.

61- از مصرف  هر گونه دارویی بدون تجویز پزشک و مشورت با متخصصان زنان و زایمان پرهیز نمایید.

مجله اینترنتی زردآلو

محتوای پیشنهادی
Tags: ,

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست