بدون دیدگاه

بیوگرافی وحید رهبانی

بیوگرافی وحید رهبانی

وحید رهبانی (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۵۸، تهران) بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و کارگردان است

فارغ التحصیل آموزش بازیگری از دانشگاه یوزرک از تورنتو کانادا می باشد

بیوگرافی وحید رهبانی

شروع فعالیت کار کاگردانی


 وحید رهبانی در سال 1375 بازیگری را با حضور در آموزشگاه هنری سمندریان آغاز کرد و یکسال بعد در قامت یک کارگردان نمایشنامه معرکه در معرکه به قلم داوود میرباقری را در سال 76 به روی صحنه برد

تجربه بازیگری


 در سال 1377 اولین بار با نمایش دایره گچی قفقازی وارد بازیگری شد و یک سال بعد با سریال خانه ما به کارگردانی مسعود کرامتی وارد قاب تلویزیون شد

در سال 82 با فیلم دوئل نیز بازی در سینما را تجربه کرد

وحید رهبانی

بین ایران و کانادا


 آقای رهبانی سالهاست در کشور کانادا زندگی می کند و هر از چند گاهی به ایران می آید و بعد از اجرا به کانادا باز می گردد

حمله کیهان

وحید رهبانی در سال ۱۳۸۹ به شدت حاشیه ساز بود. او تئاتری به نام “هدا گابلر” را روی صحنه برد که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد و در نهایت این نمایش توقیف شد. نویسنده نمایش ” هدا گابلر ” هنریک ایبسن می باشد که عمده موضوع آن ‏حول شخصیت یک زن هوسران استوار شده که با اینکه ‏شوهر دارد با یک قاضی دوست شده و با وی رابطه برقرار می کند . ‏

نمایش هدا گابلر
نمایش هدا گابلر

این نمایش توسط بعضی از خبرگزاری ها مانند کیهان و فارس به اباحه‌گری ، ابتذال ، عادی‌‌ساز‌ی چند شوهری ، اختلاط زن و مرد و استفاده از نمادهای یک فرقه انحرافی، بردگی جنسی و … متهم شد و عکس های حاشیه سازی که از این نمایش منتشر شد در نهایت منجر به توقیف این نمایش شد.

مطب پیشنهادی :
صابر خراسانی و نماهنگ زیبای نقره جادو در مدح امام رضا و ولادت ایشان

پس از این نمایش روزنامه کیهان وحید رهبانی را به تبلیغ بردگی جنسی و فراماسونری تبلیغ کرد و حتی عده ای از کیهان دوستان پا را فراتر از این موضوعات گذاشتند و وحید رهبانی را تحت حمایت سازمان سیا آمریکا می نامند!

تصاویر و صحنه هایی که باعث توقف هدا گابلر شد
تصاویر و صحنه هایی که باعث توقف هدا گابلر شد

از حاشیه های دیگر وحید رهبانی می توان به همکاری او با “نشریه چکاوک هفته” در سال ۱۳۷۸ نام برد که مسئولین این نشریه از طرف روزنامه کیهان با عنوان عضوی از اعضای فرقه ضاله بهائیت معرفی شده اند!

عکس های وحید رهبانی
عکس های وحید رهبانی

وحید رهبانی درباره بازیگری گفته

شغل من بازیگری در تلویزیون نیست. گاهی پیش می‌ آید، ولی شغل اصلی من کارگردانی تئاتر است. بازی در تلویزیون برایم تفریح است و اگر کاری را دوست داشتن شاید در آن بازی کنم.

علت بازگشت وحید رهبانی به ایران


بازگشتم به این دلیل بود که دلم می‌خواست به کشورم برگردم. احساس می‌کردم به عنوان یک فرد فرهنگی ایرانی، بعد از مدتی آموزش و یادگیری، به قولی صید ماهی جدید، حالا وظیفه‌‌ دارم آنچه به دست آورده‌ام را با افرادی که قرار است بعد از من وارد این حیطه شوند قسمت کنم.

زمانی که تئاتر را شروع کردم آدم خشمگین، جدی و عصبی بودم. احتمالا به این دلیل که در ختم همچنان بار نداشت. امروز همه گروه امکان اظهارنظر دارد، حتی شاگردی که مسوول چای ریختن است. من نظر او را جویا می‌شوم و اتفاقا به کار می‌بندم. امکان ندارد هنگام تمرین در گروه ما صدای بلند از یک نفر بشنوید. اینجا همه با عشق کار می‌کنند. حس می‌کنم حال خوب گروه قطعا باید به تماشاگران هم منتقل شود.

زندگی شخصی وحید رهبانی
زندگی شخصی وحید رهبانی

ازدواج وحید رهبانی


وحید رهبانی تا کنون ازدواج نکرده است و اطلاعاتی از ازدواج او در دسترس نیست.

مطب پیشنهادی :
امیریل ارجمند پدر شد

مصاحبه با وحید رهبانی


«گاندو» یک سریال با سوژه امنیتی و ضدجاسوسی است و تقریباً می‌توان گفت با توجه به سوژه‌ای که دارد این اولین بار است که در تلویزیون اینقدر به روز به یک سوژه سیاسی پرداخته می‌شود که از زمان وقوع آن چند سالی بیشتر نگذشته است. خود شما چقدر علاقه دارید که سریال‌های جاسوسی دنیا را دنبال کنید و فکر می‌کنید «گاندو» را از چه جنبه‌هایی می‌توان با آن‌ها مقایسه کرد؟

اساساً قیاس این سریال با کارهای هالیوودی اشتباه است چراکه مسیرش به‌طور کامل با آن‌ها فرق می‌کند اما این را می‌دانم که همه کسانی که سریال می‌سازند می‌خواهند اثر جذاب بسازند. من سریال جاسوسی چندانی ندیده‌ام؛ در این چند سال سریال‌هایی مثل «فرار از زندان»، «فارگو» و چند سریال دیگر را تماشا کرده‌ام اما وقت نکرده‌ام کارهای بیشتر ببینم چون سریال دیدن مثل اعتیاد است و باید برایش وقت بگذارید و زمانی هم که درگیرش شوید همه وقتتان را می‌گیرد!

وحید رهبانی در سریال گاندو
وحید رهبانی در سریال گاندو

بیوگرافی وحید رهبانی

محتوای پیشنهادی
Tags:

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست