2 دیدگاه

برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید

برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید

برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید
برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید

یادتان می آید شب های امتحان وقتی هنوز دو سوم کتاب را نخوانده بودید به اولین چیزی که پناه می بردید، یک فنجان قهوه بود. بله، همه مردم قهوه را به خاطر شب زنده داری خوب می شناسند. ولی واقعیت این است که قهوه ویژگی های دیگری نیز برای سلامتی بدن دارد که از جمله آن جلوگیری از بیماری ام اس است.

پژوهش های پیشین نشان داده بود که مصرف قهوه به کاهش خطر بیماری های پارکیسنون و آلزایمر می انجامد. این بار پژوهشگران به سراغ نقش قهوه در کاهش خطر بروز ام.اس رفته و به یافته های جالبی رسیدند.

پژوهشگران به بررسی مجدد مطالعه ای که بر روی 1629 فرد مبتلا به ام.اس و 2807 فرد سالم در سوئد و نیز مطالعه ای دیگر بر روی 1159 فرد مبتلا به این بیماری و 1172 فرد سالم در ایالات متحده پرداختند.

در این مطالعات، میزان مصرف قهوه در میان افراد مبتلا به ام.اس یک و پنج سال پیش از بروز علائم این بیماری مورد بررسی قرار گرفت. البته در پژوهش مربوط به سوئد، ده سال پیش از بیماری نیز مورد بررسی قرار گرفته بود. این میزان با مصرف قهوه توسط افرادی که به ام.اس دچار نمی شدند، مقایسه شد.

مطالعه انجام شده در سوئد و برخی کشورها نشان داد که احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که قهوه نمی خوردند از احتمال بروز این بیماری در افرادی که حداقل شش فنجان قهوه در روز مصرف می کردند، بیشتر بود. همچنین مصرف قهوه بین 5 تا 10 سال پیش از بروز علائم بیماری نیز اثرات مثبتی داشت.

مطب پیشنهادی :
۳۵ موضوعی که در پیری حتما به آن غبطه خواهید خورد

در مطالعه آمریکایی نیز مشخص شد احتمال ابتلا به ام.اس در افرادی که قهوه نمی نوشیدند، دو برابر بیشتر از کسانی که از یک سال پیش از بروز علائم، چهار فنجان قهوه می نوشیدند، بود.

شهر خبر

برای جلوگیری از ام اس قهوه بخورید

محتوای پیشنهادی
Tags:

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست