1 دیدگاه

۱۰ ابزار کارآمد برای خودکار کردن کسب و کارهای کوچک

 

اگر در کسب و کار نوپای خود، به دنبال کاهش هزینه، وقت و کارمند هستید، این ابزارها با خودکار کردن کارها، به کمک شما خواهند آمد.

با وجود این‌که لازم است برخی کارها را خودتان انجام دهید؛ اما باز هم استفاده از ابزارهایی که از هدر رفت وقت ارزشمند شما جلوگیری کند قطعا مؤثر خواهد بود. برخی فرآیندها وقتی به‌طور خودکار انجام شوند مؤثرتر، ارزان‌تر و کارآمدتر خواهند بود. در ادامه با زومیت همراه شوید تا ۱۰ ابزار کارآمد برای این منظور به شما معرفی کنیم. با کمک آن‌ها می‌توانید تمرکز بیشتر به رشد کسب و کار و دستیابی به موفقیت اختصاص دهید.

۱. ChattyPeople

با توجه به این‌که بسیاری از شرکت‌ها در فرآیند بازاریابی و فروش، به استفاده از مسنجر فیسبوک روی آورده‌اند؛ ChattyPeople گزینه بسیار کارآمدی به نظر می‌رسد. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می‌خواهند یک پیام‌رسان چت‌بات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرین‌ها امکان ساخت یک بات می‌دهد که نه‌تنها با فیسبوک به‌خوبی کار می‌کند، بلکه می‌تواند تبلیغات را برحسب تقاضا به مشتری‌ها برساند.

تکنولوژی چت‌بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش کد نویسی، بات‌های خود را به وجود آورند. با کمک چتی‌پیپل می‌توانید مستقیم از طریق فیسبوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد) یا اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنید تا در زمان مناسب آن‌ها را در مورد محصولات مورد علاقه‌شان به‌روزرسانی کنید. پلتفرم آن‌ها همچنین امکان یکسان‌سازی سیستم پرداخت، بررسی فاکتورها و معرفی محصولات جدید را به شما می‌دهد. اگر کسب و کار کوچک شما به فروش آنلاین می‌اندیشد، پس شک نداشته باشید که ChattyPeople یک ابزار بسیار خوب برای نیل به این هدف است.

البته با توجه به محبوبیت ابزار پیام‌رسان تلگرام به‌جای مسنجر در ایران، می‌توان از ابزارهای مشابه برای این پیام‌رسان استفاده کرد.

۲. Deluxe Payroll

مطب پیشنهادی :

اگر هنوز سیستم پرداخت حقوق و مزایای استارت‌آپ خود را خودکار نکرده‌اید، به شما شدیدا پیشنهاد می‌کنیم که از همین حالا شروع کنید. نه‌تنها شرکت‌هایی مانند Deluxe استرس روز پرداخت را از شما دور می‌کنند، بلکه به کارمندان نیز کمک می‌کند تا قوانین را بهتر دنبال کنند. به‌علاوه این‌که استفاده از ابزارهایی نظیر این، یک لایه‌ی امنیت دیگر به سیستم پرداخت شما اضافه می‌کند و خیال شما را از بابت اشتباه‌های احتمالی راحت می‌کند.

 Deluxe Payroll

۳. MailChimp

بی‌تردید MailChimp یک ابزار بی‌نظیر در دنیای بازاریابی خودکار است. بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp می‌توانید مخاطبان خود را به‌طور مؤثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. این ابزار نه‌تنها بازاریابی ایمیلی را آسان‌تر کرده، بلکه امروزه امکان خودکارسازی شبکه‌های اجتماعی را نیز فراهم آورده است.

هر کسب و کار کوچکی می‌تواند با توجه به امکانات خوب و خاصی که میل‌چیمپ در اختیارش قرار می‌دهد، در زمینه بازاریابی به نتیجه‌های خوب و خوشایندی دست پیدا کند.

۴. buffer

اگر میل‌چیمپ به فرآیند طراحی و ارسال ایده‌های بازاریابی شما کمک کند، بافر می‌تواند برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک گزینه‌ی عالی باشد. Buffer یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند در وقت صرفه‌جویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از پیش برنامه‌ریزی و زمان‌بندی کنید. این ابزار به‌طور خودکار محتوای آماده‌شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده‌اید، منتشر می‌کند و به شما امکان می‌دهد که عملکرد آن‌ها را در صفحه وب‌سایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.

۵. Leadcrunch

برای آنکه بتوانید یک ارتباط پایاپای تجاری داشته باشید، باید نکات بسیاری را به خاطر بسپارید. این دقیقا همان چیزی است که Leadcrunch سعی می‌کند از شما دور کند! با استفاده از هوش مصنوعی، آن‌ها توانسته‌اند با دقت بالا به شما بگویند بهترین شرکت و تجارتی که باید با آن در ارتباط باشید تا بتوانید در کسب و کار خود به موفقیت دست‌یابید، کدام است.

مطب پیشنهادی :
هتل صدها دلاری که سقف و دیوار هم ندارد! (عکس)

LeadCrunch

این ابزار نه‌تنها زمان بسیار زیادی برای شما حفظ می‌کند، بلکه تغییر چشمگیری روی آینده فروش محصولات کسب و کار شما خواهد داشت.

۶. Slack

بسیاری Slack را به دلیل سادگی، بخصوص برای ارتباطات بین تیمی استفاده می‌کنند. اما این تنها بخشی از امکاناتی است که Slack برای کاربرانش فراهم می‌کند. همه محتوای داخل اسلک از جمله فایل‌ها، مکالمات و افراد قابل جستجو هستند. اسلک قابلیت ادغام و یکپارچه شدن با تعداد زیادی از سرویس‌های شخص ثالث را نیز دارد.

۷. Hootsuite

Hootsuite اپلیکیشنی با امکان کنترل چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی است که زحمت شما برای سر زدن به همه آن‌ها را کم می‌کند. Hootsuite‌ در واقع بخشی از سرویسی است که برای آسان کردن مدیریت سرویس‌های اجتماعی توسعه یافته است. با استفاده از آن می‌توانید مدیریت حساب‌های کاربری مربوط به فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و غیره را به‌سادگی انجام دهید.

۸. Quickbooks

وقتی صحبت از هزینه‌ می‌شود، هیچ ابزاری جز Quickbooks نمی‌تواند راهکاری بهتر ارائه کند. QuickBooks به شما کمک می‌کنند فاکتورهای خودتان را بنویسید و آن‌ها را پیگیری کنید.

Quickbooks

این سرویس نه‌تنها هزینه‌ها را دنبال و مالیاتی را که باید پرداخت کنید، محاسبه می‌کند؛ بلکه همه آن‌ها را به‌طور منسجم در یک مکان نشان می‌دهد. این امکان برای بسیاری از کسب و کارها یعنی صرفه‌جویی در چندین ساعت کار و انرژی. اگر می‌خواهید از زمان خود استفاده‌های بهتری ببرید، حتما این ابزار را در نظر داشته باشید.

۹. Quip

Quip یک ابزار عالی است که به تیم‌ها کمک می‌کند وظایف و تکالیفشان را خودکار کنند. این ابزار در کارآمد و مثمر ثمر بودن گردش کار و حفظ وقت نقش چشمگیری دارد. به‌علاوه این‌که کویپ یک کانال ارتباطی بین همکاران و هم‌گروهی‌ها نیز در دسترس قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید روی بهبود عملکرد تیم کاری‌تان تأثیر بگذارید، استفاده از Quip را به خاطر داشته باشید.

مطب پیشنهادی :
روش نوشتن نامه اداری (نامه نگاری)و مکاتبات اداری

۱۰. Doodle

نظم دادن به قرارها می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ پیدا کردن زمان و ساعت مناسب و خالی برای برنامه‌ریزی یک قرار تازه از چالش‌های همیشگی مدیران است. علاوه بر آن، فراموش کردن یک قرار می‌تواند زمان بسیاری هدر دهد. البته با وجود ابزاری همچون Doodle می‌توان به آرامش بیشتری دست یافت. این برنامه به‌شدت ساده است. فقط کافی است زمان‌هایی را که آزاد هستید، به آن اطلاع دهید؛ بعد وقتی یک قرار کاری گذاشته شود، تأیید آن به تقویم شما ارسال می‌شود.

***

ابزارهایی که در این مقاله معرفی شدند، از معروف‌ترین ابزارهای خودکارسازی وظایف و کارها در کسب و کارهای کوچک هستند. البته برخی از آن‌ها به خاطر قوانین یا شرایط زیرساختی در کشور ما کارایی ندارند؛ اما با کمی جستجو در اینترنت، می‌توان وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مشابهی پیدا کرد که برای شرکت‌های نوپای ایرانی هم خدمات ارائه کنند.

 

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست