بدون دیدگاه

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 با قهرمانی پورشه و استون مارتین به پایان رسید

رقابت‌های اتومبیلرانی استقامتی (WEC) در پیست لا سارته فرانسه برگزار شد. این رویداد که با نام لُمانز شناخته می‌شود، یکی از مطرح‌ و مهم‌ترین رقابت‌های سالیانه‌ی اتومبیلرانی است که با شرکت‌های مطرح خودروسازی اعم از پورشه، تویوتا، آئودی، استون مارتین فراری و فورد برگزار می‌شود.

سال گذشته تویوتا که تمام توان خود را برای شکست پورشه به کار گرفته بود، در حالی که پیشتاز این رقابت‌ها بود، در کمتر از ۵ دقیقه به پایان مسابقه با نقص فنی از رقابت‌ خارج شد و پورشه مجددا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. این شرکت مطرح ژاپنی امسال برای جلوگیری از بروز این مشکل، با سه خودرو در رویداد لمانز شرکت کرد و ثبت سریع‌ترین زمان تاریخ این رقابت‌ها توسط کوبویاشی در دور‌های زمان‌گیری، نشان از کار بسیار سخت پورشه برای شکست رقیب آسیایی خود داشت.

مسابقه لمانز 2017- LE MANS 2017

اما ظاهرا بدشانسی‌های ژاپنی‌ها در رقابت‌ها اتومبیلرانی پایان ندارد. پس از نمایش ضعیف تویوتا در ۱۴۰ گرندپری مسابقات فرمول یک از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ که بدون حتی یک قهرمانی آن‌ها به پایان رسید، اکنون نوبت هوندا است تا در این مسابقات با پیشرانه‌های ضعیف‌تر و البته درصد خرابی بالا، منجر به ثبت ضعیف‌ترین عملکرد تاریخ مک‌لارن (شریک هوندا در رقابت‌های فرمول یک) شود. خرابی پیشرانه‌ی خودروی مک‌لارن-هوندا فرناندو آلونسو در رقابت‌های ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۱۷، باعث شد تا بسیاری از کارشناسان انگشت اتهام را سمت خودروسازان ژاپنی و عدم توانایی آن‌ها در رقابت‌های سطح بالای اتومبیلرانی، بگیرند.

تمام نگاه‌های به تویوتا و برنامه‌ریزی گسترده‌ی آن‌ها برای قتح لمانز ۲۰۱۷ بود تا بار دیگر توانایی بالای خود در مسابقات اتومبیلرانی را نشان دهد. اما بار دیگر بروز نقص فنی در خودروهای تویوتا که راننده‌ی اسبق فرمول یک را نیز در خود می‌دیدند، باعث شد تا بار دیگر بارارزش‌ترین برند خودرویی جهان از کسب عنوان قهرمانی لمانز ناکام بماند. هر سه خودروی تویوتا در مسابقه‌ی امروز دچار نقص فنی شده و پس از عدم امکان رفع عیب توسط مهندسان تیم، از رقابت خارج شدند. این موضوع باعث شده است موج تعداد زیادی پست در فضای مجاز علیه خودروهای ژاپنی و عملکرد آن‌ها در مسابقات اتومبیلرانی منتشر شود.

مطب پیشنهادی :

اما در سوی دیگر پس از خروج خودروهای تویوتا، این خودروی شماره‌ی ۱ پورشه بود که مدت زیادی پیشتاز رقابت بود. اما این شرکت کننده در ساعت ۲۱ مسابقه با کاهش فشار روغن مواجه شد و به ناچار از رقابت کناره‌گیری کرد. خودروی شماره‌ی ۲ پورشه تنها امید پرافتخارترین تیم تاریخ لمانز بود تا در نبود تویوتا عنوان قهرمانی را کسب کند. اما بروز ایراد برای واحد موتور-ژنراتور این خودرو باعث شد تا ۲ ساعت در گاراژ جهت تعمیر باقی بماند. این موضوع باعث شد تا در اتفاقی نادر خودروهای LMP2 با وجود سرعت کمتر از نمونه‌های LMP1‌ پیشتاز لمانز ۲۰۱۷ باشند. اما خودروی پورشه پس از خروج از گاراژ با تمام توان خود به رقابت پرداخت و در نهایت پس از ۲۳ ساعت از آغاز مسابقه موفق به عبور از تمامی رقیبان خود و کسب جایگاه اول شد. خودروی شماره‌ی ۲ پورشه در هر دور ۱۰ تا ۱۵ ثانیه سریع‌تر از خودروی LMP2 پیشتاز مسابقه، زمان ثبت می‌کرد.

اما برخلاف سال‌های گذشته که عموما خودروهای LMP1 روی سکو حضور می‌یافتند، امسال در کنار پورشه ۹۱۹ از گروه LMP1، دو کلاس دیگر خودرویی نیز بر روی سکو قرار گرفتند. این در حالی است که تمام خودروهای هر گروه بسیار سریع‌تر از خودروهای گروه پایین‌تر هستند.

در جایگاه دوم کلی مسابقه خودروی شماره‌ی ۳۹ تیم جکی‌ چان اورِکا از کلاس LMP2 قرار گرفت. اما جایگاه سوم را خودروی استون مارتین با شماره‌ی ۹۷ در کلاس GTE Pro از آن خود کرد. بدین ترتیب این شرکت مطرح انگلیسی به سلطه‌ی فورد و فراری در این رده پایان داد.

مطب پیشنهادی :
QLED دربرابر OLED؛ نام‌های مشابه، تکنولوژی‌های کاملا متفاوت

در ادامه شما را به تماشای ویدیو‌ی لحظات حساس مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمانز ۲۰۱۷ دعوت می‌کنیم.

 

محتوای پیشنهادی

پست های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست